به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا؛ مخاطبین ارجمند می‌توانند اخبار روزانه پیاده روی اربعین را در بخش اخبار اربعین و در خبر «همراه با زائرین اربعین» پیگیری کنند:

 

مقام ارشد عراقی بر تامین امنیت کامل مراسم اربعین تاکید کرد

ارتشبد «عثمان الغانمی» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق بر ضرورت تامین امنیت کامل مراسم میلیونی زیارت اربعین حسینی (ع) تاکید کرد.

 الغانمی در دیدار اعضای کمیته هماهنگی امنیتی مشترک ایران و عراق در زمینه زیارت اربعین با وی، همچنین تسهیل هر چه بیشتر امور مربوط به زائران را خواستار شد. 

n83067206-72604548.jpg

در این نشست سپهبد «محمد بدر» معاون وزیر کشور عراق و سردار «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی جمهوری اسلامی در بغداد نمایندگان دو کشور در کمیته یاد شده، گزارشی از آخرین اقدامات در زمینه هماهنگی‌های امنیتی و تسهیل حرکت زائران ارائه کردند. 
بررسی طرح‌های امنیتی ویژه زیارت اربعین حسینی در نقاط مختلف عراق بویژه شهرهای کربلا و نجف، آخرین آمادگی‌های برای استقبال از زائران عراقی و غیر عراقی، روانسازی حرکت پیاده‌روی به سمت کربلا، موضوع حمل و نقل به مقصد نجف و کربلا، تامین ملزومات ضروری و هماهنگی‌های لازم با سایر نهادهای انتظامی و امنیتی از محورهای مباحث این نشست بود. 
 

اعلام آمادگی فرودگاه پیام برای برقراری پرواز به نجف در ایام اربعین

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، منوچهر اتقیایی، معاون هوانوردی و امور فرودگاهی شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: فرودگاه پیام با امکانات خوب موجود، امکان ارائه خدمات به پروازهای بین‌المللی در مسیر نجف اشرف را داراست و این موضوع به اطلاع مراجع ذیربط رسیده است، هر چند فرصت کمی برای برنامه‌ریزی این پروازها وجود دارد. فعلا برای خدمات‌رسانی بهتر به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در حال رایزنی برای برقراری پرواز فوق‌العاده در مسیر کرمانشاه و ایلام هستیم و امیدواریم چند پرواز در این مسیرها دایر کنیم تا سهمی در خدمت به زائرین اربعین داشته باشیم.

 

امنیت زوار اربعین مهم‌ترین اولویت دولت در مرز مهران است

به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در رأس هیئتی جهت بررسی آخرین وضعیت امنیتی اربعین در استان و برگزاری جلسات و کارگاه‌های تخصصی وارد ایلام شد. در سفر دو روزه معاون امنیتی وزارت کشور به استان ایلام، کلانتری مدیرکل امنیتی وزارت کشور و تعدادی از مسئولان ذی‌ربط وی را همراهی می‌کنند. 

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه سفر معاون امنیتی وزارت کشور به ایلام با تأکید بر اهمیت مقوله امنیت در مرز مهران خاطرنشان کرد: امروز مرز مهران به یمن زحمات و تلاش‌های همه خدمت گذاران حوزه نظامی، انتظامی و امنیتی، امن‌ترین مرز کشور قلمداد می‌شود به‌ نحوی‌ که همین عامل به‌ علاوه‌ نزدیکی مرز مهران به کربلای معلی باعث شده است بیش از 50 درصد زوار اربعین از طریق مرز مهران به کشور عراق تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: در سفر معاون امنیتی وزیر کشور علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی حوزه امنیتی، آخرین وضعیت مسیرهای اربعین و پایانه مرز مهران موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

نام نویسی 820 هزار زائر اربعین در سامانه سماح 

رئیس کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه تا صبح امروز 820 هزار زائر اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کردند، گفت: تا کنون ویزای 500 هزار زائر حسینی صادر شده است.

 

435.jpg

وی با بیان اینکه امسال در 24 مرکز، صدور ویزای اربعین صورت می‌گیرد، افزود: تا کنون ویزای 500 هزار زائر اربعین صادر شده است که با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین پیش‌بینی می‌کنیم تعداد زائرانی که در سامانه سماح نام‌نویسی می‌کنند، افزایش یابد.

 

برپایی بیش از 500 موکب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه استان خوزستان با اشاره به برپایی بیش از 500 موکب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چزابه، گفت: 310 موکب در پایانه شلمچه و 216 موکب در پایانه چزابه میزبان زائران اربعین حسینی است.

 

راهنمایی زائران اربعین با یک نرم‌افزار + لینک دریافت

نرم‌افزار اطس جهان اسلام نسخه‌ای ویژه ایام اربعین طراحی کرده که زائران می‌توانند با نصب این نرم‌افزار مشکلات احتمالی خود را حل کنند.

در این نرم افزار تمام خدمات و موکب‌ها در اربعین طبق آخرین آمار روی نقشه جانمایی شده‌اند و زائرین قادر خواهند بود در زمان پیاده‌روی اربعین خدمات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. همچنین با امکان سفر گروهی در اربعین می‌توانید همواره آخرین موقعیت همراهان خود را روی نقشه مشاهده کنید. علاوه بر موارد فوق زائران در صورتی که نیازی ضروری در مسیر اربعین داشتند، می‌توانند با تیم پشتیبانی ارتباط برقرار کنند و از طریق این نرم‌ افزار پاسخ بگیرند.

4441.jpg

این نرم‌افزار هم اکنون به دو زبان عربی و فارسی در نسخه اربعین فعال است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار:

1. امکان یافتن هم سفران و محل اقامت در صورت گم شدن در ایام اربعین

2. اعلام نیاز و درخواست کمک و گرفتن پاسخ مناسب در اربعین

3. بستری مناسب برای ثبت خدمات و موکب‌ها در اربعین 

4. امکان جستجوی اماکن خاص اربعین

5. مسیریابی حرفه‌ای برای اربعین

6. عکس‌های نایاب از نقاط مربوط به اربعین

7. فیلتر مواکب ایام اربعین

8. جستجوی نزدیکترین مواکب ایام اربعین

9. مراکز بهداشتی و پزشکی برای اربعین

10. استراحت‌گاه‌ها در ایام اربعین

11. مراکز تعمیراتی در اربعین

12. مراکز استراحت و ماساژ در اربعین

13. مراکز مخصوص اینترنت رایگان در اربعین

14. خدمات ارتوپدی در اربعین

15. داروخانه‌های قابل استفاده در اربعین

16. مراکز بهداشتی مربوط به بانوان در اربعین

17. مراکز پزشکی مربوط به بانوان در اربعین

طی روزهای جاری یعنی ایام اربعین کاربران گرامی می‌توانند از طریق نقشه جغرافیایی تعبیه شده در نرم افزار با مهم‌ترین نقاط عراق آشنا شوند. طی این دوره کاربران قادر خواهند بود تمام موکب‌های مسیر پیاده‌روی و نیز مهم‌ترین اماکن و امکانات شهرهای مختلف عراق را روی نقشه مشاهده کنند.

این نرم افزار را می‌توانید از پیوند‌های زیر دریافت کنید:

نسخه iOS

نسخه اندروید

 

خدمات خروج موقت خودرو برای زائرین اربعین حسینی رایگان شد 

گمرک ایران از رایگان شدن خدمات خروج موقت خودرو برای زائرین اربعین حسینی در گمرک غرب تهران خبر داد.

 

مابه‌التفاوت هزینه ویزای زائران اربعین عودت داده می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه مبنای اولیه بانک مرکزی برای ویزای اربعین ارز ثانویه بود، گفت: هزینه ویزای اربعین با مساعدت دولت به 234 هزار و 875 تومان کاهش یافت که ما به التفاوت این مبلغ به زائران عودت داده می‌شود.

 

 توصیه‌های پزشکی اربعین؛

امکان ابتلا به بیماری تنفسی و سرماخوردگی وجود دارد.

 

1134.jpg