به گزارش کرب‌و‌بلا، یکی از موضوعاتی که ممکن است در پیاده‌روی اربعین حسینی پیش بیاید، ایجاد مشکل یا حاد شدن بیماری زائرانی است که به دلایل و از اشکال گوناگون بیماری رنج می‌برند. بیماری‌هایی که نه به قدری حاد هستند که فرد را از پیاده‌روی باز می‌دارند و نه آن‌قدر ساده هستند که بتوان به سادگی از کنارشان گذشت.

ایده‌پردازان سامانه «دکتر کجایی» با ایجاد یک بستر جامع در قالب یک اپلیکیشن کابردی، تلاش می‌کنند تا در شرایط پیاده‌روی اربعین که امکان دسترسی پزشک به پرونده پزشکی بیمار وجود ندارد، زمینه بهبود او فراهم شود.

این نرم‌افزار علاوه بر آن‌که برای پیشگیری، اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در طول مسیر اربعین دچار مشکل نشوند، این امکان را فراهم می‌کند تا نزدیک‌ترین پزشکان یا افراد توانمند در کمک به بیمار، آگاه شده و به کمک او بروند.

این نرم‌افزار یک پزشک را همراه بیمار می‌سازد تا بتواند از او مشاوره و راهنمایی بگیرد و مشاوره‌های لازم را در اختیارش قرار دهد. همچنین با طراحی این گروه، اطلاعات لحظه‌ای بیمار به صورت آنلاین منتقل و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دومین رویداد استارت‌آپ ویکند اربعین با عنوان فرصت‌هایی با پای پیاده، با حمایت شتاب‌دهنده قرآنی و فرهنگی شفق و با حضور تیم‌های ایده‌پرداز، شرکت‌ها و صاحبان سرمایه از سوم تا ششم آبان ماه سال جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.