به گزارش کرب‌و‌بلا، استارت‌آپ‌ها این روزها در دنیا از رونق خوبی برخوردارند و توانسته‌اند پلی را میان ایده‌های نوآورانه و بازار کسب و کار ایجاد کنند.

رویداد استارت‌آپی «نوآوری و اربعین» به مدت سه روز آموزش و تجربه را برای رسیدن ایده‌ها به مرحله خدمت یا تولید محصول به ایده‌پردازها ارائه می‌کند. در این رویداد که در 3 روز پایانی هفته برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان بخش‌های گوناگون زنجیره نوآوری و کسب و کار، از صاحبان ایده و کسب‌ و‌ کار گرفته تا برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، علاقه‌‍مندان به استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهندگان و سرمایه‌گذاران خطرپذیر، گرد هم می‌آیند.

قرار است در این رویداد 3 روزه، ایده‌ها در یک حوزه خاص که موضوع استارت‌آپ ویکند را شامل می‌شوند، مطرح شوند و ایده‌پردازها پس از آشنایی با اصول و ساز و کار ایده‌پردازی، با تیم‌سازی و تعامل، ایده‌ها را پرورش بدهند.

 تیم‌ها تلاش می‌کنند ایده خود را به یک محصول یا خدمت کارآمد نزدیک کنند و در پایان این 3 روز ایده‌های برتر و قابل اجرا توسط متخصصان بررسی و انتخاب می‌شوند.

 استارت‌آپ ویکند، جایی است که شرکت‌کنندگان، همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان یا به اصطلاح منتور (mentor)های توانمند و خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب شده‌اند، ایده‌ها را برای بدل شدن به کسب و کار راهبری کنند.

 در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار، اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

 

رویدادی کارآفرینانه این بار در حوزه اربعین

شناخت از رویدادهای کارآفرینی معمولا در حوزه‌های فناوری اطلاعات و دیگر حوزه‌های فناوری برجسته شده است؛ اما این بار قرار است شاهد یک رویداد استارت‌آپ ویکند در حوزه مذهبی باشیم.

تیم شتاب‌دهنده شفق به عنوان نخستین شتاب‌دهنده مذهبی و قرآنی، ظرفیت بالای رویداد اربعین حسینی را برای خلق ایده‌های نو که می‌توانند به کسب و کاری در این حوزه بدل شوند مورد توجه قرار داده است.

با برگزاری رویداد استارت‌آپ ویکند اربعین و نوآوری با محوریت فرصت‌ها‌یی با پای پیاده، زمینه شکل‌گیری کسب‌ و‌ کارهای نوآورانه و خلاق در حوزه مذهبی اربعین به عنوان یکی از گسترده‌ترین رویدادهای مذهبی با گستره جهانی فراهم می‌شود.

در این رویداد 3 روزه که به همت شتاب‌دهنده شفق برگزار می‌شود تیم‌های ایده‌پرداز، ایده‌ها و طرح‌های خود را به مدت 3 روز پرورش و تکامل می‌بخشند تا در نهایت با داوری و بررسی توسط تیمی از سرمایه‌گذاران، صاحبان کسب‌ و‌ کار و متخصصان، زمینه شتاب‌دهی و حمایت از آن‌ها برای تجاری‌سازی و حضور در عرصه کسب و کار فراهم شود.

نخستین دوره این رویداد استارت‌آپی سال گذشته و در دانشگاه صنعتی شریف با حضور 12 تیم برگزار شد؛ دومین دوره این رویداد با حضور 10 تیم شرکت‌کننده با محوریت شبیه‌سازی و تولید محصول برگزار می‌شود.

درکنار این 10 تیم، 5 موسسه و شرکت فعال نیز حضور دارند تا ضمن ارتقا و افزایش توانمندی و بهبود کسب و کار خود، زمینه تعامل با سرمایه‌گذاران را ایجاد کنند.

رویداد کارآفرینی اربعین و نوآوری از روز چهارشنبه 3 آبان ماه سال جاری آغاز شده است و روز شنبه 6 آبان ماه با معرفی تیم‌های برتر و برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.