به گزارش کرب‌و‌بلا، رویداد استارت‌آپی اربعین «فرصت‌هایی با پای پیاده: نوآوری و اربعین» برای دومین سال پیاپی از روز چهارشنبه کار خود را آغاز کرد.

نخستین روز این رویداد با برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و نوآوری، مساله‌شناسی اربعین و معرفی استارت‌آپ‌های مذهبی جهان آغاز شد.

مهندس آرمان صفایی در کارگاه معرفی استارت‌آپ‌های مذهبی جهان، شرکت‌کنندگان را با استارت‌‌آپ‌هایی آشنا کرد که در بستر مذهبی شکل گرفته‌اند. او همچنین در بخش پایانی سخنان خود به معرفی برخی اپلیکیشنهای اربعینی پرداخت.

در بخش بعدی سعید گلشناس معاون برنامه‌ریزی سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران از نیازها و مساله‌شناسی اربعین سخن گفت و تجربه‌های این رویداد اجتماعی را بیان کرد. او معتقد بود که نباید از هیچ تجربه‌ای در این مسیر غافل شد.

سخنران بعدی دکتر نسترن افشم دکترای کارآفرینی بود. وی در خصوص شناسایی فرصت‌ها و چگونگی اجرایی کردن ایده‌ها سخن گفت. این‌که اصلی‌ترین مانع بروز خلاقیت، تعهد بی‌اندازه به چهارچوب‌های فکری است که ما را به عادی‌ترین مسیر ممکن هدایت می‌کند. او از خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مذهبی سخن گفت و اربعین را یکی از مهم‌ترین بسترهای ظهور فرصت‌ها و شناسایی آنان عنوان کرد.

در پایان کاوه یزدی‌فرد؛ مدیر عملیات آواتک از چگونگی شناخت مساله، قبل از پرداخت یک ایده سخن گفت.

روز نخست به منظور آمادگی تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است این رویداد توسط مجموعه «شفق» با هدف راه‌اندازی و حمایت از رویداد‌های فرهنگی و مذهبی تشکیل شده است و می‌کوشد فضای رشد، تعالی و مناسب‌سازی تولیدات محصولات فرهنگی مذهبی را فراهم سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند اخبار مربوط به این رویداد را از وب‌سایت کرب‌و‌بلا و shafagh.ir دنبال کنند.