به گزارش کرب‌و‌بلا، یاسر عسگری، مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف در گفت‌وگو با ایکنا درباره برنامه‌های این انتشارات در راستای برگزاری پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین گذشته از این‌که یک حرکت معنوی بزرگ هست، ظرفیت مناسبی برای ترویج روحیه ایثار و فداکاری و آشنایی با نحوه عزاداری مردم عراق است و هر ساله تعداد زیادی از اساتید، دانشجویان و طلاب به این سفر معنوی می‌روند؛ از این رو ثبت این حرکت بزرگ می‌تواند منشأ آثار و برکات بسیاری باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که اساتید دانشگاه و دانشجویان تجربیات و خاطراتی طی این سفرها داشته‌اند و مکتوب کردن این سفرنامه‌ها و تحلیل‌های آن‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل دفتر نشر معارف از آثار برتر در حوزه سفرنامه و تحلیل‌های برتر حمایت می‌کند.

عسگری در ادامه عنوان کرد: حمایت از این آثار در قالب چاپ کتاب بوده و بسته به محتوای این سفرنامه‌ها و تحلیل‌ها به صورت مجموعه یا کتاب مستقل چاپ خواهند شد. البته محدودیتی در موضوع وجود ندارد و موضوع آزاد است.

وی در ادامه یادآور شد: احتمال مشارکت سایر واحدهای معاونت‌های فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و در این صورت، آن‌ها بخش‌ها و قالب‌های دیگری از کار را بر عهده خواهند گرفت.

مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف تصریح کرد: این اتفاق تاریخی بزرگی است که خوشبختانه طی سالیان اخیر و پس از سقوط صدام و رژیم بعث در عراق، دوباره با قوت و همت جدی در حال انجام است و بایستی سهمی در تبیین، تحلیل، ثبت خاطرات و تشویق به این حرکت عظیم داشته باشیم. لازم به ذکر است که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، طبق روال سابق، از سفرنامه‌های حج، عمره و عتبات نیز حمایت می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ستاد عمره دانشگاهیان در قم ارسال کنند.