به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از مهر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی درباره برنامه‌های نمایشی مدنظر برای ایام ماه‌های محرم و صفر گفت: برای ایام ماه محرم مثل هر سال تالارهای نمایشی متناسب با این ایام برنامه‌ریزی‌هایی دارند و میزبان نمایش‌هایی متناسب با این ایام هستند. در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر هم در ایام ماه‌های محرم و صفر نمایشی با موضوع این ایام به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: مانند سال‌های گذشته شاهد اجراهای تعزیه در فضای باز مجموعه تئاتر شهر نیز خواهیم بود.

شفیعی با بیان این‌که علاوه بر برنامه‌هایی که همه ساله در ماه‌های محرم و صفر اجرا می‌شوند سال جاری همایشی نیز برگزار می‌شود، توضیح داد: کانون تخصصی نمایش‌های دینی با مدیریت آقای محمود فرهنگ، همایش «عاشورا تا اربعین» را برگزار می‌کند. طی این همایش نمایش‌هایی با موضوعات قرآنی، دینی، غدیر، مدافعان حرم و عاشورا در تهران و سایر شهرستان‌ها اجرا می‌شوند.

وی درباره مکان مورد نظر برگزاری همایش «عاشورا تا اربعین» در تهران، گفت: در تهران مجموعه تئاتر شهر، خانه نمایش اداره هماهنگی‌های تئاتر، پردیس تئاتر تهران، مرکز تولید تئاتر مولوی و پنج کانون از کانون‌های دانش‌آموزی میزبان آثار این همایش می‌شوند.

مدیرکل هنرهای نمایشی ادامه داد: قرار است آثار این همایش در شهرهای بومهن، رشت، لاهیجان، اهواز، اصفهان، کاشان، بروجن، آبادان، ماهشهر، بروجرد، کرمانشاه، بوشهر، ایلام، اراک، گچساران و کرج نیز اجرا شوند.

شفیعی اعلام کرد: قرار است طی همایش «عاشورا تا اربعین» در شهر تهران، 11 اثر صحنه‌ای و در شهرستان‌ها 24 اثر صحنه‌ای اجرا شوند. همچنین در کنار این آثار صحنه‌ای، 9 نمایش خیابانی نیز با موضوعات مدنظر در دست تولید هستند.

وی در پایان عنوان کرد: مذاکرات با گروه‌ها در دست انجام است و به زودی جدول اجراهای همایش «عاشورا تا اربعین» از سوی کانون تخصصی نمایش‌های دینی منتشر می‌شود.