به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از شفقنا، علی علامه‌زاده، دبیر علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام گفت: ششمین سال برپایی کنگره امام سجاد (ع) در حالی برگزار شد که 12 کشور از 5 قاره میزبان این کنگره بودند و این تعداد در سال آینده تا دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: تعداد کشورهای متقاضی در برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) بیشتر از این بود، اما وسع دبیرخانه کنگره در این حد بود و امید است در سال آینده، بتوانیم کشورهای دیگر را در برگزاری این کنگره سهیم کنیم.
علی علامه‌زاده در ادامه اظهار داشت: کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) در کشورهایی از جمله کلمبیا، ماداگاسکار، گویان، هندوراس، میانمار، هندوستان، افغانستان، پاکستان، اسپانیا و غیره برگزار شد.
او با بیان این که امسال چند کار مهم در کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) انجام شد، گفت: برای نخستین بار، به همت کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، 6 زندانی غیرعمد از زندان آزاد شدند، همچنین واگذاری مسکن برای بیش از صد خانواده با همکاری کمیته امداد استان هرمزگان و ستاد دیه استان هرمزگان انجام شد.
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) یادآور شد: از آن‌جا که کتاب «صحیفه سجادیه» پس از قرآن کریم و نهج‌البلاغه، سومین کتاب ارزشمند مسلمانان است، نهضت حفظ صحیفه سجادیه در دستور کار کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) قرار گرفته و کار خود را شروع کرده است که تاسیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه کار تخصصی ویژه در این حوزه می‌باشد.
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) بیان داشت: امسال صد مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) ارسال شد که امید است که در سال آینده، افراد بیشتری در این کار بزرگ علمی شرکت کنند.

باید امام سجاد (ع) را به عنوان الگو برای بشریت معرفی کنیم
در ادامه این برنامه، محمدعلی لب‌خندان، مدیر مسئول موسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه با اشاره به برگزاری این کنگره در سال 96 اذعان داشت: مبنای فعالیت ما در هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)، «رساله الحقوق» امام سجاد (ع) است که امید است پژوهشگران در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
او با بیان این‌که باید امام سجاد (ع) را به عنوان الگو برای بشریت معرفی کنیم، افزود: ما به عنوان سربازان مکتب امام سجاد (ع) باید این حرکت علمی را با جدیت آغاز کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی حوزه‌های علمیه، نسبت به کم کاری‌های گذشته تلاش مضاعفی داشته باشیم.
عضو شورای علمی کنگره امام سجاد (ع) بیان کرد: مرکز تخصصی صحیفه سجادیه، پشتوانه علمی کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) خواهد بود.
لب‌خندان در پایان با بیان این که امروز چهره زشتی از اسلام در کشورهای جهان نشان داده شده است، تصریح کرد: ما باید چهره زیبای اسلام را به دنیا نمایش دهیم و بهترین امامی که می‌تواند در این مسیر به یاری ما بیاید، امام سجاد (ع) است.