به گزارش کرب و بلا او در وبسایت شخصی خود به بررسی ابعاد وجود دختری سه ساله در کربلا اشاره کرده و نظرات متفاوت در مورد آن را مطرح کرد. 

علی مطهری که رائفی پور را “سخنران جوان” خوانده است می نویسد: اخیراً دیدم سخنران جوان، آقای رائفی پور، تشکیک در وجود حرم حضرت زینب (س) در دمشق و تشکیک در وجود دختری سه ساله به نام رقیه (س) برای امام حسین (ع) در واقعه کربلا را به موضوع استکبار جهانی مربوط کرده‌اند که مستکبران برای آنکه ما از سوریه دفاع نکنیم این حرفها را مطرح می‌کنند؛ یعنی یک مسئله علمی و تحقیق تاریخی را تبدیل به یک مسئله سیاسی کرده‌اند. گویی اگر این دو حرم در دمشق وجود نداشت  ما هیچ وظیفه‌ای در قبال برادران مسلمان خود در سوریه نداشتیم.

بخشی از نوشته علی مطهری به شرح زیر است: 

“یکی از مسائل مورد بحث در ارتباط با واقعه کربلا وجود دختری سه ساله به نام رقیه برای امام حسین علیه‌السلام است. استاد شهید مطهری درباره وجود یا عدم رقیه بحثی نکرده  و بنابراین بر خلاف آنچه مشهور است وجود ایشان را نفی نکرده اند، اما داستان آوردن سر امام حسین علیه‌السلام برای دختر سه‌ساله‌اش در شام و آنگاه وفات او را غیرواقعی دانسته‌اند. ایشان در یادداشتهای خود آنجا که تحریفات لفظی واقعه کربلا را برمی‌شمرند، از جمله آورده اند: «داستان طفلی از ابی‌عبدالله که در شام از دنیا رفت و بهانه پدر می‌گرفت و سر پدر را آوردند و همان جا وفات کرد (رجوع شود به نفس المهموم).» (حماسه حسینی، ج 2، ص 170).

مرحوم آیت الله خوشوقت نیز تقریباً همین نظر را دارند و می‌گویند داستان خرابه شام واقعیت دارد اما آن دختر، دختر امام حسین نبوده بلکه دختر یکی از شهدای کربلا بوده است.

اخیراً دیدم سخنران جوان، آقای رائفی پور، تشکیک در وجود حرم حضرت زینب در دمشق و تشکیک در وجود دختری سه ساله به نام رقیه برای امام حسین در واقعه کربلا را به موضوع استکبار جهانی مربوط کرده‌اند که مستکبران برای آنکه ما از سوریه دفاع نکنیم این حرفها را مطرح می‌کنند؛ یعنی یک مسئله علمی و تحقیق تاریخی را تبدیل به یک مسئله سیاسی کرده‌اند. گویی اگر این دو حرم در دمشق وجود نداشت  ما هیچ وظیفه‌ای در قبال برادران مسلمان خود در سوریه نداشتیم و ما شیعیان فقط وظیفه داریم در جایی به دفاع بپردازیم که حرمی از یکی از ائمه یا منسوبان آنها در آنجا وجود داشته باشد، حال آنکه هر مسلمانی نسبت به کل سرزمین‌های اسلامی وظیفه دارد و در صورت لزوم باید از آن دفاع کند. به قول سید جمال‌الدین اسدآبادی وطن ما آنجاست که اسلام باشد و این مرزهای قراردادی مرز واقعی میان مسلمانان نیست."