علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت از وقف پنج قطعه زمین برای ساخت بیمارستان در عراق خبر داد و گفت: خیران با نیت کمک به سلامت زائران اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) اقدام به خرید و اهدای این زمین‌ها به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

 

حیدری با تقدیر از کمک‌های خیران سلامت و ستاد بازسازی عتبات در احداث این بیمارستان‌ها افزود: دو بیمارستان در شهرهای نجف و کربلا در حال احداث است و مراحل ساخت آن شروع شده.

 

وی تصریح کرد: در نجف اشرف ساختمان هتلی برای این منظور وقف شده است و با گرفتن مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت عراق، این هتل به بیمارستان جراحی تغییر کاربری می‌دهد.

 

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به پروژه بیمارستانی دارالشفا در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: چهار پروژه دیگر در شمال کربلا و در نزدیکی حرم امام حسین(ع) برای پوشش همه زائران در کربلا و یکی هم در ضلع غربی حرم و انتهای صحن فاطمی و دیگری در کاظمین برای ساخت بیمارستان در نظر گرفته شده است.

 

حیدری مهمترین ویژگی این پروژه‌ها را در دسترس بودن آن‌ها عنوان کرد و افزود: به طور مثال پروژه بیمارستان دارالشفا در نزدیکی حرم حضرت ابالفضل العباس(ع) با توجه به نزدیکی به حرم بعد از طرح توسعه، دسترسی خوبی برای زائران دارد و در نجف هم اکنون در ضلع شرقی حرم مستقر هستیم و با ساخت بیمارستان دیگر در ضلع غربی بقیه قسمت‌ها را هم پوشش می‌دهیم.