«عقیل الطریحی» استاندار کربلا از وزارت کشور عراق خواست این استان را به دستگاه‌های مدرن کشف مواد منفجره که به تازگی وارد عراق شده است، مجهز کند.

الطریحی طی نشستی خبری در کربلای معلی افزود: وزیر کشور عراق در سفر اخیر خود به کربلا وعده داد که دستگاه‌های شناسایی مواد منفجره که اخیرا عراق از خارج وارد کرده است در اختیار استان کربلا نیز قرار می‌دهد.

الطریحی گفت: با توجه به نزدیک شدن مراسم زیارت اربعین حسینی از وزارت کشور عراق می‌خواهیم این دستگاه‌ها را در اسرع وقت در اختیار کربلا قرار بدهد تا در اجرای طرح امنیتی که برای اربعین تدارک دیده شده بکارگرفته شود.

از سوی دیگر «باقر جبر الزبیدی»، وزیر حمل و نقل عراق هم تاکید کرد که همه آمادگی‌ها برای استقبال از زائران اربعین حسینی کامل شده و وزارتخانه حمل و نقل عراق هم همه ساز و کار خود از جمله قطارهای فوق العاده را برای انتقال میلیون‌ها زائر به استان کربلا را از قبل از اربعین حسینی تا چند روز پس از آن در آماده باش قرار داده است.

الزبیدی گفت: وزارتخانه‌های دولت عراق با همکاری یکدیگر، عراق را برای استقبال از زائران اربعین حسینی آماده کرده‌اند و خودروهای کافی برای انتقال زائران پیش‌بینی شده است.