به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام» به نقل از الکفیل، هیئت‌امنای مسجد مقدس کوفه چهارمین همایش فرهنگی السفیر را افتتاح نمود.

در مراسم افتتاحیه این همایش که در صحن جدید مرقد مسلم بن عقیل علیه‌السلام برگزار گردید، شخصیت‌های دینی، فرهنگی، سیاسی، نمایندگان عتبات مقدسه عراق و هیئتی به نمایندگی از آستان مقدس عباسی حضور داشتند.

این همایش باهدف یادآوری تاریخ درخشان و نقش راهبردی، فکری، علمی و تاریخی مسجد کوفه در زمانی که این مسجد مرکز و پایتخت حکومت اسلامی و قلب تپنده آن و همچنین مرکز جذب مسلمانان در زمان خلافت مولای متقیان و دانشگاه علمی و فرهنگی امت اسلام در زمان امام محمد باقر علیه‌السلام بود، برگزار گردیده است.

از دیگر اهداف برگزاری این همایش بزرگداشت شخصیت برجسته و مواضع درخشان مسلم بن عقیل علیه‌السلام به‌عنوان سفیر نهضت حسینی و ورود ایشان در روز 5 شوال سال 60 هجری به شهر کوفه می‌باشد.

در مراسم افتتاحیه این همایش رئیس هیئت‌امنای مسجد کوفه از مشارکت اندیشمندانی از 20 کشور در این همایش خبر داد و افزود: این همایش شاهد برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و همچنین مسابقه نوآوری فکری مسلم بن عقیل علیه‌السلام و سمینار امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد بود.

وی در ادامه، برپائی محفل ادبی همراه با خواندن شعر را از دیگر برنامه‌های همایش چهارم برشمرد و گفت: نمایشگاه کتاب و خوش‌نویسی در حاشیه این همایش برپا خواهد شد.

در ادامه این مراسم آقای سید صالح الحیدری، رییس اوقاف شیعی عراق، در سخنانی از تلاش‌های ارزنده هیئت‌امنای مسجد کوفه و تولیت آن، آقای سید موسی تقی الخلخالی، برای برگزاری این همایش تقدیر و تشکر نموده و از آمادگی اوقاف شیعی عراق برای حمایت و پشتیبانی از همایش‌های مشابه که در راستای معرفی و احیای شخصیت‌های تاریخی و اسلامی و تشریح مواضع ایشان در نبرد و مجاهدت با ظلم و جور حاکمان و تلاش در حفظ وحدت باشد، خبر داد.

وی معرفی این شخصیت‌ها را عاملی مهم در معرفی و درس‌آموزی جوانان از این رهبران بزرگ برای دفاع و ازجان‌گذشتگی درراه اسلام و دفاع از میهن و بالأخص عراق عزیز دانست.