کرب و بلا، بسیاری از وقایع تاریخی صدر اسلام و حوادثی که از آن‌ها می‌توان به قله‌های تاریخ اسلام و به‌ویژه شیعه تعبیر کرد، با وجود گذشت هزار و اندی سال از وقوع آن‌ها ناگفته مانده و با وجود طرح شبهات و سؤالات متعدد، نیازمند کندوکاوهای علمی، مطالعات دقیق و پژوهش‌های کتابخانه‌ای است.

 

کتابخانه تخصصی امام حسین (ع) به عنوان مرجع دارای اعتبار به لحاظ دارا بودن منابع علمی مکتوب و غیر مکتوب، در میان بیش از 14 هزار عنوان کتاب به زبان فارسی با محوریت سیدالشهدا (ع) مجلداتی نیز پیرامون شخصیت، سیره و رفتار زهرای مرضیه (س) را در قفسه‌های خود گنجانده است.

 

ازجمله کتب فاطمی موجود در این کتابخانه می‌توان به کتاب «حضرت زهرا در قرآن از منظر تفاسیر اهل سنت» اشاره کرد که به قلم «محمد یعقوب بشوی» و توسط انتشارات «بوستان کتاب» قم به چاپ رسیده است.

 

«آتش در حرم؛ س‍وگ‍ن‍ام‍ه‌ ح‍ض‍رت‌ زه‍را (س) و گ‍ری‍زی‌ ب‍ر م‍ص‍ائ‍ب‌ ک‍رب‍لا» نوشته «علیرضا رج‍ال‍ی‌ ت‍ه‍ران‍ی»، «ص‍دی‍ق‍ه‌ ک‍ب‍ری‌، ح‍ض‍رت‌ ف‍اطم‍ه‌ زه‍را (س)» کار مشترک «سیدم‍ن‍ذر ح‍ک‍ی‍م‌ و عدی غریباوی» با ترجمه «ع‍ب‍اس‌ ج‍لال‍ی» و «بقیع: مناقب و مراثی حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه بقیع علیهم‌السلام» مجموعه شعر «محمدعلی مجاهدی» از دیگر کتاب‌هایی است که هریک به گونه‌ای به شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخته است.

 

 در دیگر قفسه‌های کتابخانه تخصصی امام حسین (ع) هم کتاب «راز خداوند؛ چهل حدیث پیرامون حضرت زهرا سلام‌الله علیها»، «جلوه‌های رفتاری حضرت زهرا» اثر «عذرا انصاری»، کتاب پژوهش محور «ره‌آورد م‍ب‍ارزات‌ ح‍ض‍رت‌ زه‍را؛ ب‍ررس‍ی‌ ت‍اری‍خ‌ س‍ی‍اس‍ی‌ 75 روز پ‍س‌ از وف‍ات‌ پ‍ی‍ام‍ب‍ر اسلام» اثر ماندگار «محمد دشتی» و همچنین کتاب «همراه با بانوی مینوی: سخنان حضرت زهرا (ع) در مسجد پیامبر» اثر تحقیقی «حمید موسوی گرمارودی» و ترجمه «جواد حسینی» از عناوین مجلداتی هستند که با محوریت آن حضرت جمع‌آوری و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 

برای مطالعه این بسته پیشنهادی و همچنین دیگر منابع مکتوب و دیجیتال پیرامون فرهنگ اهل‌بیت (ع) به‌ویژه حضرت حسین بن علی (ع) می‌توانید به وب‌سایت کتابخانه تخصصی امام حسین (ع) به نشانی اینترنتی www.hussainlib.com مراجعه نمایید.