به گزارش کرب و بلا، جشنواره بین‌المللی «انا من حسین» با محور تبیین پیوندهای پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) با امام حسین (ع) بهمن‌ماه سال جاری همزمان با اعیاد شعبانیه به میزبانی بنیاد بین‌المللی «عاشورا» برگزار خواهد شد.

 

آگاهی بخشی به جوامع غیر شیعه و غیرمسلمان نسبت به واقعیات اسلام اصیل و فرهنگ عاشورایی با تأکید بر معارف نبوی، تعمیم ارزش‌های والای فرهنگ عاشورا از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری، شناساندن شخصیت امام حسین (ع) و واقعه عاشورا به مسلمانان از رهگذر پیامبر اکرم، معارف نبوی و قرآن کریم و همچنین نشان دادن تأثیر قیام عاشورا در ماندگاری دین پیامبر خاتم (ص) از مهم‌ترین اهداف این رویداد فرهنگی و هنری است.

 

زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان و همچنین شناسایی و تشویق نویسندگان و هنرمندان متعهد دینی و کشف استعدادهای جدید از دیگر اهداف جشنواره انا من حسین است که در بخش‌های «سینمایی» شامل فیلم کوتاه داستانی، مستند کوتاه، پویانمایی و فیلم‌نامه، بخش «شعر» با زیرشاخه‌های شعر کلاسیک، شعر نو، شعر کودک و نوجوان و نوحه‌سرایی، بخش «آثار مکتوب» با دو قالب مقاله و کتاب، بخش محتوای فضای مجازی شامل موشن‏ گرافی. پادکست، نماهنگ و بخش «ایده‌های خاص» پذیرای آثار محققان، مؤلفان، پژوهشگران و هنرمندان است.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره و جهت فراهم نمودن امکان حضور حداکثری علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد بین‌المللی، مهلت ارسال آثار تا تاریخ 30 آذرماه سالاری تمدید شده است.

 

بر این اساس عموم هنرمندان، نویسندگان، فیلم‌سازان، تهیه‌کنندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی کشورهای جهان می‌توانند آثار علمی و هنری خود را به پست الکترونیکی جشنواره به نشانی jashnvare.ahl.2@gmail.com ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر از مقررات ارسال آثار به سایت جشنواره به نشانی www. ihp-festival.com مراجعه و یا با شماره تلفن 00989121512263 فعال و پاسخگو در شبکه‌های اجتماعی «ایـتا»، «بله» و «سروش» تماس حاصل نمایند.

 

دومین جشنواره بین‌المللی انا من حسین به همت بنیاد بین‌المللی عاشورا و با همکاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا (وابسته به آستان مقدس حسینی)، معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، حوزه هنری انقلاب اسلامی و مجموعه‌ای از نهادهای مذهبی و فرهنگی بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.