به گزارش کرب و بلا، مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری اندیشکده هیئت نخستین همایش علمی هیئت و آیین‌های مذهبی را برگزار می‌کند.

 

این همایش با حمایت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی کشور، 25 و 26 بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد.

 

«سیر تحول و تطور هیئت از حیث تعریف، ساختار، کارکرد، گونه‌ها، ابزار و وسایل عزاداری»، «سیر تحول و تطور آئین‌های مذهبی چون تعزیه، دسته‌های عزاداری، نخل گردانی»، «سیر تحول و تطور جایگاه اجتماعی مراسم سوگ و سرور و نسبت هیئت با تحولات سیاسی اجتماعی»، «سیر تحول و تطور منبر و سخنرانی، ادبیات دینی و شعر، مقتل نویسی و مقتل خوانی، نوحه، مدیحه، مداحی و سرود در هیئت»، «سیر تحول و تطور تعامل ادبی هیئت با زبان‌ها و گویش‌های مختلف» و «کتاب‌شناسی کتب اثرگذار و جریان‌ساز در رابطه با هیئت و آئین‌های مذهبی» عناوین محورهای شش‌گانه‌ای است که از سوی دبیرخانه همایش جهت ارسال آثار پژوهشی و مقالات اعلام شده است.

 

عموم علاقه‌مندان، دانشگاهیان و پژوهشگران تا پایان مهرماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی info@heyat-conf.ir ارسال نمایند. 15 آذرماه نیز به عنوان آخرین مهلت ارسال اصل مقالات در نظر گرفته شده است.

 

اولین همایش علمی هیئت و آیین‌های مذهبی 25 و 26 مهرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار خواهد شد