به گزارش کرب و بلا، رویداد «مقام مجنون» با هدف نکوداشت پیر غلامان هیئت‌های حسینی تهران با محوریت میانداران پیشکسوت همزمان با سراسر کشور، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور «حجت‌الاسلام محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، «حجت‌الاسلام مجید باباخانی» رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی، «ماشاءالله عابدی»، «منصور ارضی» و بسیاری از ذاکران، شاعران و پیر غلامان آستان اهل‌بیت برگزار شد، با اعطای تندیس ملی «نشان حبیب» از پیر غلامان حسینی تجلیل شد.

 

«عباس ابوقاسمی»، «حسن سروش»، «مصطفی اثنی عشری»، « محسن ناظم»، «علیرضا کمیلی مقدم»، « فریدون کریم پور» و «احمد طاهری جعفری» ازجمله پیر غلامانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

هم‌زمان با برگزاری رویداد مقام جنون در تهران، نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی در استان‌ها نیز با حضور در خانه پیر غلامان و میانداران پیشکسوت، با اعطای نشان حبیب از آنان تقدیر کردند.

 

یادآور می‌شود آئین نکوداشت پیر غلامان اهل‌بیت (ع) هر ساله و در آستانه ماه محرم برگزار می‌شود و امسال حدود 200 پیر غلام از میانداران پیشکسوت در همایش مقام مجنون در سراسر کشور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.