به گزارش کرب و بلا، همزمان با ایام سوگواری ماه محرم، موسسه زیتون همچون سال‌های گذشته و در راستای تعظیم ایام سوگواری حضرت حسین بن علی (ع) به مدت شش شب اقامه عزا می‌نماید.

 

این مراسم امسال با شعار «حسین برای همه» برپا شده و موسسه زیتون با سخنرانی چهره‌های دانشگاهی، شعرخوانی و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع) میزبان عموم دوستداران و عزاداران سیدالشهدا (ع) است.

 

«علی اشرف فتحی» پژوهشگر و مدرس حوزه سخنران نخستین شب از این مراسم است که شامگاه یکشنبه اول مردادماه، مصادف با شب ششم محرم‌الحرام با موضوع «انحصار زدایی از عاشورا، موانع فقهی کلامی» به ایراد سخن خواهد پرداخت.

 

«محمدمهدی روحانی» از دیگر سخنرانان مدعو مراسم ویژه ماه محرم موسسه زیتون است که در دومین شب از این مراسم ذیل عنوان «حسین بن علی (علیه‌السلام) رهبر نامحدود» سخنرانی می‌کند.

 

در سومین شب از این مراسم «رضا مسعودی نژاد» پژوهشگر و فارغ‌التحصیل مطالعات شهری و فرهنگ از دانشگاه «سواس» لندن با موضوع «محرم به مثابه مناسک جهان شهری» برای عزاداران حسینی سخن خواهد گفت.

 

برنامه سخنرانی شب تاسوعا و عاشورای حسینی به حضور «حمیدرضا مقصودی» فارغ‌التحصیل مطالعات اسلامی از دانشگاه «اکستر» لندن و تبیین موضوع «حسین من» و «حسین ما» اختصاص دارد.

 

محفل روضه موسسه زیتون در شام غریبان حسینی میزبان «مرضیه محمد زاده» بانوی پژوهشگر و نویسنده و صاحب آثار متعدد عاشورایی است که از «زنان مبارز و لشکر یزیدیان» روایت خواهد کرد.

 

مراسم عزاداری ویژه دهه اول ماه محرم از اول تا ششم مردادماه به مدت شش شب از ساعت 19.30 الی 22.30 در محل موسسه زیتون به نشانی خیابان دکتر شریعتی، خیابان ظفر (دستگردی)، کوچه صبر، کوچه مطهری، بن‌بست صفایی، پلاک 7 برگزار می‌شود.

 

تمامی علاقه‌مندان به بهره‌مندی از مطالب این مراسم و فیض عزای سیدالشهدا (ع) که امکان حضور در محل مراسم را ندارند می‌توانند از طریق وب‌سایت «کرب و بلا» به نشانی www.karbobala.com و نیز صفحه اینستاگرام موسسه زیتون به نشانی zeitoonorg@ شاهد پخش همزمان مراسم باشند.