به گزارش کرب و بلا، کتاب «کتیبه‌های محرم» شامل روضه‌ها و گریزهای عاشورایی به قلم «عباس حیدرزاده» و به‌عنوان یکی از محصولات انتشارات «زائر» وابسته به آستان حضرت معصومه (س)، طی مراسمی با حضور «آیت‌الله سید محمد سعیدی» تولیت و جمعی از معاونان و مدیران آستان در سالن «محراب» حرم کریمه اهل‌بیت (ع) رونمایی شد.

 

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این مراسم با بیان اینکه مردم باید در روضه با مصائب اهل‌بیت (ع) آشنا شوند و اشک آن‌ها با هنرمندی روضه‌خوان جاری شود، افزود: گریاندن به‌عنوان اصل مطرح نیست و شور و هیجان و حتی محبت، نباید روضه‌خوان را به غلو و بیان غیر واقعیات وادار کند.

 

وی  در ادامه سخنان خود تأکید کرد: همه ما باید متعصبانه معارف و مصائب اهل‌بیت (ع) را حفظ و تقوا را در همه ابعاد زندگی خود رعایت کنیم.

 

در آغاز این مراسم نویسنده کتاب کتیبه‌های محرم، مواجه نمودن نسل جدید و جوان مداحان و ستایشگران با منابع معتبر و متقن را مهم‌ترین انگیزه خلق این اثر عنوان و تأکید کرد: در این کتاب از منابع معتبر متقدم و متأخر استفاده شده و همه مطالب از روضه گرفته تا گریزها و اشعار با ذکر منبع است.

 

حیدرزاده با بیان اینکه در این اثر برای یک واقعه روضه‌های متعدد و برای هر روضه گریزهای متعدد بیان شده است، افزود: در این اثر منابع تاریخی با هنر روضه‌خوانی تلفیق شده به گونه‌ای که از نظر عقلی نیز قابل قبول باشد.

 

گفتنی است کتاب «کتیبه‌های محرم» شامل روضه‌ها و گریزهای عاشورایی اثر عباس حیدرزاده در قالب 30 کتیبه و 381 صفحه توسط انتشارات زائر آستان مقدس فاطمی با هزار نسخه به چاپ و منتشر شده است.