به گزارش «کرب و بلا» کتاب «هفتادودو آموزه عاشورایی» حاصل تحقیق و پژوهش حجت‌الاسلام شفیعی در واقعه عاشوراست که در 72 بخش با ذکر روایت‌های تاریخی و احادیثی از امام حسین (ع) آموزه‌های مختلفی را تببین و تشریح کرده است.

 

این کتاب با زیر عنوان «دستورالعمل‌هایی در باب سبک زندگی اسلامی: شامل رهنمودها و احادیث مختلف حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع)» منتشر شده و مناسب مخاطبانی است که به دنبال درک تازه‌ای از واقعه عاشورا هستند.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یکی از آموزه‌های عاشورا آشکار شدن سرانجام‌هاست. تاریخ اسلام گواه ظهور بسیاری از عاقبت‌هاست و قیام کربلا نیز شاهد آشکار شدن عاقبت بسیاری از مسلمانانِ به ظاهر مؤمن است. گاهی ظاهر زندگی، گواه بر ایمان و پارسایی و تقوا و گاهی بر عکس آن است؛ ولی حقیقت امر این است که آشکار شدن سیمای باطنی افراد به طور ناقص در عالم برزخ و به صورت کامل در عالم آخرت انجام می‌پذیرد. در کربلا عده‌ای خوش‌عاقبت و عده‌ای بدعاقبت نمایان گشتند. عده‌ای مورد لعن و نفرین و تعدادی نیز مورد مرحمت تاریخ و مردم قرار گرفته‌اند.»

 

این کتاب در 581 صفحه و با قیمت 72 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار کتاب شده است. علاقه‌مندان به خرید این کتاب می‌توانند به سایت «پاتوق کتاب فردا» مراجعه و اقدام به تهیه این کتاب نمایند.