به گزارش کرب و بلا، مدیرعامل شرکت شمسا با اعلام این خبر گفت: پس از مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی مختلف در نهایت بعد از توافق با شرکت «ایران‌ایر» توانستیم روزانه یک پرواز از تهران به نجف اشرف چارتر کنیم.

 

به گفته «مصطفی قاسمی» در ماه‌های گذشته بلیت پرواز عتبات با نوسان زیادی همراه بود و همین امر موجب متضرر شدن دفاتر زیارتی شد، اما با توجه به مذاکرات صورت گرفته روزانه یک پرواز به نجف اشرف در سیستم حج و زیارت قرار داده شده است و براین اساس دیگر نیازی به خرید بلیت پرواز از واسطه‌ها نیست.

 

مدیرعامل شرکت شمسا تصریح کرد: با این اقدام هزینه بلیت سفر به عتبات که گاهی برای یک طرف به بیش از پنج میلیون تومان هم می‌رسید، متعادل می‌شود؛ به طوری که بلیت پرواز برای زائران عتبات که با شرکت شمسا به عراق اعزام می‌شوند یا دفاتری که از این شرکت بلیت تهیه می‌کنند، برای رفت و بازگشت چهار میلیون و 250 هزار تومان شد. این امر در حالی است که در سایت‌های فروش بلیت، هزینه بلیت پروازهای عتبات برای رفت و بازگشت کمتر از پنج میلیون و 500 هزار تومان نیست.

 

وی همچنین از قول مساعد شرکت ایران‌ایر برای افزایش پروازها خبر داد و افزود: با وجود اینکه شرکت‌های هواپیمایی چندان به منظور کاهش هزینه بلیت و اختصاص پرواز به زائران عتبات همکاری نکردند، با این وجود مسئولان همچنان پیگیر پروازهای بیشتر از سایر شرکت‌های هواپیمایی هستند تا زائران با قیمت مناسب‌تری بتوانند به زیارت مشرف شوند.

 

با این وجود، به نظر می‌رسد در صورتی که ایران‌ایر هزینه‌ها را افزایش ندهد، دفاتر زیارتی زیر نظر کاروان‌های حج و زیارت برای سفر به عتبات از ایستگاه پروازی تهران می‌توانند با همین هزینه چهار میلیون و 250 هزار تومان که در آن 9 درصد مالیات و هزینه‌های فرودگاهی هم گنجانده شده است، بلیت پرواز عتبات را تأمین کنند. این بلیت پروازها از شرکت هما است و ساعت پروازهای پیش‌بینی شده به نجف 6 صبح و از نجف به فرودگاه امام خمینی (ره) 8 صبح است.

 

به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت هزینه سفرهای زیارتی به عتبات تا 23 اسفندماه ثابت خواهد بود و بعد از آن هم که سفرهای نوروزی عتبات صورت می‌گیرد، سعی در ثابت بودن هزینه‌ها است، اما با توجه به بالا بردن نرخ پروازها توسط ایرلاین‌ها، امکان افزایش هزینه سفر نیز وجود دارد.