به گزارش کرب و بلا، رئیس سازمان حج و زیارت در تشریح برنامه اعزام زائران به عتبات عالیات در عراق و سوریه اظهار داشت: طبق برنامه مقرر، پیش ثبت‌نام و نام‌نویسی برای اعزام‌های نوروزی سفرهای زیارتی سوریه و عتبات از 30 بهمن‌ماه آغاز شود.

 

«علی‌رضا رشیدیان» در خصوص سفرهای زیارتی گفت: اعزام زائران ایرانی به سوریه را از حدود یک ماه قبل به صورت محدود آغاز کرده‌ایم که با اقبال متقاضیان مواجه شده و در این مدت بیش از 500 نفر از هم‌وطنانمان عازم این سفر معنوی شده‌اند.

 

وی به حمایت وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه از ورود سایر شرکت‌های هواپیمایی برای انتقال و بازگشت زائران کشورمان به عنوان دستاورد سفر اخیر هیئت ایرانی به سوریه یا کرد و گفت: با توجه به این مساعدت و انعقاد قراردادهای جدید با طرف‌های سوری در خصوص حمل‌ونقل و اسکان، موضوع اصلاح و کاهش قیمت‌های این سفر مدنظر قرار گرفت.

 

به گفته رشیدیان، در قراردادهای جدید؛ اقامت 3 شب به حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان و اقامت 4 شب 8 میلیون و 300 هزار تومان رسیده که به ترتیب برای بسته‌های 3 شب اقامت 998 هزار تومان و برای 4 شب بیش از 1 میلیون تومان کاهش نرخ خواهیم داشت.

 

وی با تصریح بر اینکه اصلاح قیمت‌ها در دور آتی اعزام‌ها اجرایی می‌شود، اظهار داشت: با وجود کاهش نرخ بسته‌های سفر زائران با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و درخورشان و در کمال امنیت، عزت، کرامت و سلامت عازم این سفر می‌شوند.

 

رشیدیان همچنین به پیش ثبت‌نام سفرهای سوریه نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 5 هزار نفر برای اعزام تا تاریخ 25 اسفندماه نام‌نویسی کرده‌اند که این افراد برای ثبت‌نام نهایی به نزدیک‌ترین دفتر زیارتی محل سکونت خود معرفی می‌شوند.

 

وی در خصوص میزان پذیرش زائر برای سفرهای نوروزی عتبات عالیات و سوریه هم گفت: از طریق پیش ثبت‌نام به نوعی تعداد متقاضیان و ظرفیت سنجی‌های لازم انجام می‌شود و بعد از مشخص شدن ظرفیت‌ها؛ نحوه اعزام و هزینه‌ها اعلام خواهد شد.

 

رئیس سازمان حج و زیارت با تأکید بر رعایت دقیق پروتکل‌ها در همه زمینه‌ها اعم از اعزام، تشرف به اماکن زیارتی، حمل‌ونقل، تغذیه، تدارکات، اسکان، بازگشت و .. اظهار داشت: جهت جلوگیری از شیوع این بیماری، پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام نهایی از طریق سامانه‌های اعلام‌شده صورت خواهد گرفت و متقاضیان از مراجعه حضوری به طور جدی پرهیز نمایند.