به گزارش کرب و بلا، دوازدهمین نمایشواره «کوچه‌های بنی‌هاشم» همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) به همت گروه فرهنگی ریحانه النبی برگزار می‌شود.

 

معاون اجرایی این نمایشواره در تشریح چگونگی برگزاری این رویداد فرهنگی -دینی اظهار داشت: نمایشواره کوچه‌های بنی‌هاشم از 27 آذرماه تا 16 دی ماه مصادف با ایام فاطمیه همه روزه از ساعت 17:30 تا 21:30 برگزار می‌شود.

 

به گفته «علی آخوندی» این نمایشگاه هر سال در یک منطقه از شهر تهران برگزار می‌شود و امسال در وسعتی به اندازه 3500 متر در ضلع جنوب غربی میدان خراسان برگزار و روزانه 15 تا 20 تئاتر اکران می‌شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این نمایشواره تدارک دیده شده است، گفت: این نمایشواره در قالب هشت غرفه اجرا می‌شود و در هر یک از غرفه‌ها با اجرای تئاتر زنده، مخاطبین با جزئیات بیشتری از شهادت مظلومانه حضرت زهرا آشنا می‌‌شوند.

 

به گفته آخوندی فضای غرفه‌ها به‌گونه‌ای چیده شده است که بیینده به دل تاریخ رفته و از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص)، ماجرای سقیفه تا ماجرای حمله به بیت دخت رسول خدا و شهادت حضرت زهرا (س) را در قالب نمایش مشاهده می‌کند.

 

معاون اجرایی این نمایشواره با اشاره به تلاش گروهی طلاب، دانشجویان و بسیجیان گروه ریحانه النبی برای اجرای این نمایشواره، اظهار داشت:  برای رفاه حال والدین و همشهریان، غرفه مخصوص کودکان نیز طراحی شده است تا بازدیدکنندگان با آرامش بیشتری از این نمایشواره بازدید کنند.