به گزارش کرب و بلا، خانواده عراقی اهل بصره که چهار فرزند خود را در یک حادثه تلخ و در راه خدمت به زائران اربعین از دست دادند، چند روزی است به دعوت آستان قدس رضوی به ایران سفر کرده و پس از تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، در مراسمی با حضور تولیت آستان کریمه اهل بیت (ع) مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

«حجت الاسلام محمد سعیدی»، در این با اشاره به این سخن حضرت زینب (س) که بعد از آن همه مصیبت فرمودند من چیزی جز زیبایی ندیدم، اظهار داشت: مصیبتی که انسان در راه خدا می‌بیند اگر با صبر همراه باشد باعث کرامت انسان می‌شود.

 

وی خطاب به «حیدر ابولیث»، شیخ قبیله «زیداوی» بصره و پدر چهار کودک و نوجوان شهید عراقی اظهار داشت: خداوند بندگانش را به اندازه صبرشان امتحان می‌کند، بنابراین از دست دادن چهار فرزند در راه خدا و ادامه دادن این مسیر و خارج نشدن از مسیر حق، نشانه صبر بالای شما است که مورد رضای خداوند است.

 

در این دیدار تولیت آستان حضرت معصومه (س) با اهدای لوح نشان فاطمی از این خانواده داغدار که حتی بعد از این مصیبت، موکب خود را برای پذیرایی از زائران آماده کردند، تجلیل و قدردانی کرد.

 

خانواده ابولیث همچنین بعد از زیارت حرم‌های اهل‌بیت (ع)، با حضور در دفتر کمیته فرهنگی اربعین حسینی از مهمان‌نوازی مردم ایران و ابراز همدردی‌شان تشکر کردند و آن را مایه تسلای خود دانستند. در این دیدار یک جلد کلام الله مجید با امضای رهبری کشورمان و تابلوی نقاشی اثر «گودرزی» هنرمند تصویرگر ایرانی با تصویر «رقیه، لیث، حسین و زینب» چهار کودک شهید عراقی، به ابولیث تقدیم شد.

 

حضور در یادواره این چهار کودک شهید که به همت موکب «فاطمه الزهرا (س)» قائمشهر برگزار شد و نیز تشرف به حرم عبدالعظیم حسنی، از دیگر برنامه‌هایی بود که در طول سفر این خانواده عراقی به ایران صورت گرفت.

 

حاج حیدر ابولیث در این دیدارها با اشاره به نحوه شهادت دردناک فرزندان خود گفت: ما نه تنها با زبان می‌گوییم پدر و مادر و فرزندانم فدای اباعبدالله(ع) بلکه در عمل هم فدای ایشان می‌شویم و این راه را ادامه می‌دهیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: من سه روز بعد از این مصیبت موکب خود را برپا کردم. .حتی . ابتدا می‌خواستم خانه‌ای که این اتفاق در آن افتاد را بفروشم ولی اکنون به خاطر نشانه‌هایی که از اهل‌بیت (ع) در زندگی خود دیدم، می‌خواهم آن خانه را حسینیه کنم و نام آن را هم حسینیه شهدای خدمت به اباعبدالله (ع) بگذارم تا راه شهدایی که برای خدمت به زائران اربعین داده‌ام همیشه زنده بماند.

 

شیخ قبیله زیداوی بصره ضمن تشکر صمیمانه از پذیرایی و ابراز همدردی ملت ایران و تقدیر از هدایای متبرک رهبری ایران ابراز امنیدواری کرد همه ما در طریق الحسین باشیم؛ چرا که شعار «حب الحسین یجمعنا» یک شعار مهم و اعتقادی است.

 

لازم به یادآوری است محرم سال گذشته خانواد ابولیث که طبق سنت هرساله خانه خود را برای پذیرایی از زائران اربعین آماده می‌کردند، هنگامی که می‌خواستند فرش شسته شده را بر روی دیوار بام پهن کنند، با سیم‌های برق برخورد کرده و هرچهار فرزند دچار برق گرفتگی شده و جان خود را از دست دادند. مادر این کوکان نیز که دوفرزند دوقلو باردار بود، یکی از فرزندان خود را به واسطه شدت این مصیبت سقط کرد.

این خانواده اهل بصره با وجود این حادثه تلخ، همچنان پذیرای زائران سیدالشهدا (ع) در منزل خود بودند و موکب ساده خود را ئعطیل نکردند.

.