به گزارش کرب و بلا، تعدادی از آثار فاخر هنری با محوریت امام حسین (ع) اثر هنرمندان ایرانی شرکت کننده در رویداد هنری «ام المقاومه» طی مراسمی به موزه آستان قدس حسینی اهدا شد.

 

در این مراسم که مشاور تولیت آستان حسینی، مسئول روابط عمومی عتبه حسینی، مسئول موزه حرم امام حسین (ع) و جمعی از هنرمندان حضور داشتند، تعدادی از آثار تولیدی هنرمندان ایرانی با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) به موزه این آستان اهدا شد.

 

تابلو «ثمثال رأس الحسین (ع)» اثر فاخر «حسن روح‌الامین» هنرمند برجسته ایرانی از جمله آثار اهدایی در این مراسم بود. به گفته روح الامین، این تابلو فقط یکبار در طول سال و همزمان با روز عاشورا به نمایش عمومی درخواهد آمد.

 

در این مراسم همچنین تابلو «زیارت عاشورا» اثر استاد «طاووسی»، تابلو شکسته نستعلیق با عبارت «ما رایت الا جمیلا» اثر استاد «رضایی»، اثر مینیاتور «اذن» به صورت نگارگری اثر استاد «فقیهی» و ذکر شریف «سلام بر اباعبدالله» به صورت پیکره نستعلیق و اکرولیک اثر استاد «نریمانی» با حضور صاحبان آثار به موزه آستان امام حسین (ع) اهدا شد.

 

یادآور می‌شود جمعی از هنرمندان ایرانی در قالب رویداد هنری «ام المقاومه» به مدت چهار روز در جوار حرم حسینی و آستان حضرت علی (ع) حاضر شده و به خلق آثار هنری پرداخته‌اند.

 

تصاویری از این مراسم را ببینیم: