به گزارش کرب و بلا، فیلم سینمائی «رستاخیز» به کارگردانی «احمدرضا درویش»، 16 اسفندماه همزمان با ولادت حضرت عباس (غ) بر روی پلتفرمی که برای عرضه جهانی طراحی شده است، اکران خواهد شد.

پرونده سایت کرب و بلا درباره فیلم رستاخیز را (اینجا) بخوانید.

تهیه کننده فیلم رستاخیز با اعلام این خبر گفت: بعد از صدور رای اولیه دیوان عدالت اداری به نفع سازندگان این فیلم، پیشنهاد شد جهت کم شدن فشار مالی برسهامداران، بخشی از سهام فیلم به بنیاد سینمائی فارابی واگذار شود که با امتناع بنیاد فارابی، به اصرار مدیران وقت سینمایی و سایر سهامداران، تصمیم‌گیری درباره‌ توزیع‌کننده داخلی و خارجی در تمامی اشکال حقوقی به تهیه‌کننده واگذار و مقررشد سایر سهامداران به عنوان مشاور و پشتیبان حضور داشته باشند.

 

به گفته « تقی علیقلی زاده» پروانه  بهره‌برداری خارجی فیلم سه سال پیش صادر شد اما بواسطه اینکه این فیلم در ایران تولید شده و جوایز متعدد داخلی کسب کرده است. مناسب دانستیم منتظر حل مساله اکران داخلی فیلم شویم. البته  از همان مقطع شرایط عرضه بین‌الملل فیلم را آغاز کرده بودیم و متوجه شدیم پلتفرم‌های جهانی که سابقه و حضور حرفه‌ای موثری دارند، به دلیل عدم نمایش فیلم در کشور تولیدکننده و به عبارتی جلوگیری از عرضه داخلی فیلم، مایل به پذیرش پخش فیلم نیستند.

 

در ادامه در خصوص پلتفرم پخش فیلم رستاخیز اظهار داشت: این درگاه که تامین مالی و پشتیبانی و هدایت آن را سهامداران بخش خصوصی بر عهده داشتند، ابتدا «یوتیوپ حلال» نام داشت و به صورت اورجینال برنامه نویسی شده و به دلیل اطمینان امنیتی، از نسخه‌ها و برنامه‌های آماده یا نیمه آماده موجود استفاده نشده است. در ادامه به «حلال چنل» با نشانی اینترنتی www.halalchanel.com  تغییر نام یافت.

 

علیقلی زاده با تاکید بر اینکه تا پیش از زمان اکران آنلاین فیلم، جهت حصول اطمینان از کارایی حداکثری این پلتفرم آزمایش‌های عملیاتی متنوعی انجام خواهد شد، افزود: حلال چنل قابلیت فروش محصولات صوتی و تصویری در سراسر دنیا با تمامی ارزهای رایج جهانی را دارد و بهترین امکانات را از لحاظ سرور و ترافیک بهره‌برداری و امنیت محتوا دارا می‌باشد.

وی در بخشی از سخنان خود از مدیران فرهنگی کشور درخواست کرد؛ با توجه به رویکرد عمومی دولت جدید مبنی بر رفع موانع از مسیر طراحی و تولید و عرضه اینگونه آثار، برای جبران بخشی از صدمات وارده به سازندگان فیلم سینمائی رستاخیز و با توجه به تاریخ شروع فعالیت این پلتفرم، ترتیبی اتخاذ نمایند که فیلم همزمان با عرضه در پلتفرم‌ها، به عنوان یکی از فیلم‌های اکران شروع سال جدید، در سینماها هم امکان نمایش داشته باشد.

 

تهیه کننده فیلم سینمایی رستاخیز در خصوص چگونگی دسترسی مخاطبان داخلی به نمایش این فیلم نیز اظهار داشت: با هدف تقویت ساختارهای موجود، با شرکت‌های داخلی فعال در زمینه «وی او دی» برای توزیع همزمان داخلی فیلم مذاکراتی در حال انجام است که به زودی نتایج آن نیز اعلام خواهد شد.

 

یادآور می‌شود فیلم سینمایی رستاخیز با محوریت حادثه عاشورا به کارگردانی احمدرضا درویش ساخته شد. این فیلم که ساخت آن 10 سال به طول انجامید، پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجرسال 92، تابستان دو سال بعد در سینماها اکران شد و در سی‌ و دومین جشنواره فجر موفق به دریافت 9 جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی شد اما خیلی زود به دستور وزیر فرهنگ وقت، پخش این فیلم متوقف شد.

 

فیلم سینمایی رستاخیز  از 16 اسفندماه همزمان با روز میلاد حضرت ابوالفضل (ع) به سه زبان عربی، فرانسه، فارسی و 10 زبان رایج دنیا به صورت زیرنویس با تایم دو ساعت در پلتفرم‌ حلال چنل به آدرس اینترنتی www.halalchanel.com و پلتفرم‌های داخلی توزیع می‌شود.