به گزارش کرب و بلا، دومین همایش بین‌المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ‌ها با عنوان «زیارت در ادیان و ملل» 19 اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

 

دانشگاه ادیان و مذاهب، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (isc)، پژوهشکده حج و زیارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام (CINVU)، دانشگاه امام صادق (ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در برگزاری این همایش بین‌المللی همکاری دارند.

 

بر اساس اعلام دبیرخانه همایش، «زیارت در متون دینی اسلام، مسیحیت، یهود و سایر ادیان»، «آداب و مناسک زیارت از منظر ادیان و فرهنگ‌ها»، «زیارت از راه دور و فضای مجازی»، «فواید و کارکردهای معنوی، روانشناختی و جامعه شناختی زیارت» و « جریان شناسی مخالفان زیارت» به عنوان محورهای این رویداد بین‌المللی انتخاب شده است و علاوه بر آن از موضوعات مشابه نیز استقبال خواهد شد.

 

عموم پژوهشگران می‌توانند برای شرکت در این همایش، چکیده تفضیلی مقالات خود را تا نیمه بهمن ماه از طریق سایت همایش به نشانی www.ziyarat.atu.ac.ir و یا از طریق پست الکترونیکی ziyarat@atu.ac.ir ارسال و یا با شماره 09017946361 تماس حاصل نمایند.