به گزارش کرب و بلا، یا نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و حضور زائران در این مراسم،  کارگاه طرح‌های توسعه عتبات عالیات جهت اسکان زائران به طور موقت تعطیل شد.

 

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن اعلام این خبر گفت: کارگاه‌های دو طرح بزرگ توسعه حرم امام علی (ع) مزین بنام صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف و طرح توسعه حرم امام حسین (ع) به نام صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی، جهت پذیرش زائران و موکب‌های اربعین به صورت موقت تعطیل و این مکان‌ها برای رفاه زائران در حال مناسب سازی است.

 

 

به گفته «مجید نامجو» با هماهنگی صورت گرفته با تولیت دو حرم مطهر، کارگاه‌‌ها تا سه روز پس از اربعین به صورت موقت تعطیل است و خادمان ستاد بازسازی عتبات با همکاری خادمان حرم‌های مطهر مشغول آماده‌سازی و ایمن‌سازی سایت پروژه جهت پذیرش، تردد و اسکان زائران هستند.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال بیش از 10 هزار زائر در محل صحن حضرت زینب (س) اسکان داده شوند گفت: هم اکنون عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات در حال احداث چندین چشمه سرویس بهداشتی موقت و ایجاد زیرساخت‌های خدماتی برای برپایی موکب‌ها در این محل هستند.

 

بر اساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات صحن حضرت زهرا (س) به عنوان طرح توسعه حرم علوی که به روزهای پایانی کار خود نزدیک می شود، امسال نز همچون سال های گذشته میزبان خیل زائران خواهد بود.

 

تصاویری از آماده‌سازی محل اسکان زائوان اربعین توسط خادمان ستاد بازسازی عتبات عالیات را در ادامه بینید: