به گزارش کرب و بلا به نقل از انتشارات نیستان، همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، مجموعه چهار جلدی «محور مقدس» تألیف علیرضا موذن منتشر شد.

 

در این مجموعه که با موضوع امامت و جایگاه امام به طبع رسیده است، سه جریان مهم دین‌ورزی در دنیای امروز به نام‌های  «احکام‌محور»، «اخلاق‌محور» و «امام‌محور» معرفی می‌شود و سپس با نگرشی عقلانی، مبانی فکری «پلورالیسم» و «دلِ پاک» مورد نقد قرار می‌گیرد.

 

مؤلف این مجموعه همچنین در پایان با استناد به آیات و روایات امام را محور و اصل دین دانسته و به تبیین آن در آیات و روایات می پردازد و همچنین دیدگاه روشنفکران دینی در حق‌مداری و استدلال‌محور بودن انسان مدرن را بررسی می‌کند.

 

وی ضمن نقد ادله «اخلاق‌محوران»، تقددم یا عدم تقدم اخلاق بر دین را مورد کاوش قرار داده و پس از تجزیه و تحلیل تئوری جدید «رؤیاهای رسولانه»، به نقد نگاه‌های اخلاق‌محور می‌پردازد.

 

مؤذن سپس  دلایل «احکام‌محوران» در استناد به برخی روایات را مورد نقد قرار می‌دهد و  ویژگی‌های حجّت خدا را در منظومه روایات نشان داده و مورد بررسی قرار می‌دهد و در ضمن نقد «حکومت‌محوری» را بیان شده و نشان می دهد که در محضر الهی، قبولی همه اعمال حتی اعتقاد به توحید منوط به قبولی ولایت حجت خداست.

 

این مجموعه با شمارگان یک هزار نسخه و قیمت روی جلد 75 هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.