به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، به نقل از خبرگزاری حج با فرارسیدن سیزدهم ماه مبارک رجب، سالروز ولادت با سعادت امام علی علیه‌السلام، شهرهای مذهبی و شیعه نشین عراق حال و هوای دیگری دارد. حتی غیر شیعیان این کشور نیز چنین روز خجسته ای را به شادمانی می پردازند.
مردم شهرهای نجف و کربلا نیز از چند روز پیش خود را برای برپایی مراسم باشکوه جشن میلاد مولود کعبه آماده کرده و به آذین‌بندی و چراغانی منازل و معابر پرداخته‌اند و زائران عتبات نیز خود را برای عرض تبریک و تهنیت به آن حضرت و فرزندان بزرگوارشان آماده می کنند.
این روزها حرم‌های امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام نیز در آستانه فرا رسیدن سالروز ولادت امام متقیان علی‌ابن‌ابی‌طالب علیه‌السلام چراغانی و سرتاسر صحن‌های مطهر با نصب پلاکاردها و  تابلو پارچه‌های مزین به احادیث شریف آن حضرت، آذین بندی شده است.
چراغانی سطح شهر کربلا از گنبدهای حرم‌های مطهر گرفته تا تل زینبیه و خیمه‌گاه امام حسین علیه‌السلام نشان می دهد که فرخنده زادروز میلاد با سعادت امیرالمومنین در پیش است و همگان در انتظار بهره بردن از این فضای معنوی هستند.