به گزارش کرب و بلا، معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: شعارها نشان دهنده هدف و راه هستند و مانند علامت‌های مشخص کننده مسیر سعادت برای انسان عمل می‌کنند، بنابراین ضرورت دارد شعار انتخابی متضمن مفاهیم راه و مسیر حرکت باشد.

 

«حجت‌الاسلام علیرضا ربانی‌منش» با اشاره به نابسامانی‌های اجتماعی کشور نظیر عدم ازدواج، طلاق، افسردگی و به خصوص مشکلات ناشی از بیماری کرونا، هیئات مذهبی را به عنوان بهترین ملجأ و پناهگاه برای عموم مردم دانست و افزود: با توجه به این مهم، شعار «زیر عَلمت امن‌ترین جای جهان است» به عنوان شعار مشترک هیئت‌ها در محرم 1400 انتخاب شد.

 

وی در بیان ویژگی‌های شعار انتخابی اظهار داشت: در بحث محرم معیارها و مفاهیمی از جمله توجه به آسیب‌های اجتماعی، خانواده و فرزندآوری، خدمات اجتماعی هیئت‌های مذهبی مدنظر قرار داشته است. ضمن اینکه شعار باید جذابیت داشته و در صورت تکرار، موجب جلب محبت و توجه برای عامه شود.

 

ربانی‌منش با بیان اینکه خصوصیت بارز هیئت در این است که عقل و عاطفه را توأمان دارد و محلی برای بروز احساسات و عقلانیت است. ادامه داد: این شعار از جهتی نیز مروج و مشوق حضور مردم در محافل اهل‌بیت (ع) است و علاجی برای آسیب‌های روحی که ممکن است مردم در جریان کرونا متحمل شده باشند.

 

معاون راهبردی جامعه ایمانی مشعر به کارکرد اجتماعی این شعار نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با استفاده از شعار مشترک در تولیدات، تبلیغات، فضاسازی و محتوای‌ هیئت می‌توان جلوه‌ای از وحدت ‌و هم‌دلی جامعه هیئت‌های حسینی را نمایش داد.