به گزارش کرب و بلا، طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) و فضای بین‌الحرمین در قالب سه صحن اصلی شامل صحن امام حسین (ع)، صحن حضرت زینب (س) و صحن امام زمان (عج) به مساحت 38 هکتار طراحی شده است که در چهار مرحله اجرا خواهد شد.

 

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در تشریح چگونگی پیشرفت کار این پروژه به فعالیت مستمر کارگران و مهندسان روزه‌دار با وجود شرایط کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با همت کارگران و مهندسان ایرانی و همکاری برادران عراقی، فاز نخست این طرح در قالب صحن حضرت زینب (س) در قالب سه نوبت کاری و بدون تعطیلی در حال اجراست.

 

به گفته «مجید نامجو» فضا‌های زیارتی صحن حضرت زینب (س) شامل شبستان‌‌های رو سطحی و زیر سطحی به همراه مجموعه‌های خدماتی است که حدود 45 هزار متر مربع را شامل می‌‌شود.

 

وی در خصوص فضای غیر زیارتی صحن حضرت زینب (س) اظهار داشت: فضا‌های غیر زیارتی با مساحتی حدود 118 هزار مترمربع شامل ساختمان اداری، ساختمان مضیف، موزه و کتابخانه، موتورخانه مرکزی و تونل است که با بهره‌برداری از این مجموعه، زیربنای فضا‌های حرم مطهر سیدالشهدا (ع) حدود 14 برابر افزایش می‌یابد.

 

نامجو همچنین خاطرنشان کرد: طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در کنار افزایش فضای زیارتی، ارتقای خدمات رفاهی برای زائران را نیز مدنظر قرار داده است و این افزایش سطح خدمات به جز شبستان‌‌ها، شامل افزایش امکانات رفاهی زائران همچون احداث 850 چشمه سرویس بهداشتی و 120 چشمه دوش می‌شود.

 

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مشارکت در فیض توسعه عتبات را مصداق «باقیات‌الصالحات» و «صدقه جاریه» دانست و از عموم خیران و دوستداران اهل‌بیت (ع) برای مشارکت در این پروژه عظیم و خیر ماندگار دعوت کرد.

 

هم‌وطنان خیر و عاشقان اهل‌بیت (ع) برای اطلاع از روش‌های مشارکت و اهداء نذورات در طرح توسعه حرم حسینی و سایر پروژه‌های بازسازی اعتاب مقدسه می‌توانند به صفحه اختصاصی این امر در وب‌سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه نمایند.

 

تازه‌ترین تصاویر از مراحل انجام این پروژه را در ادامه مشاهده نمایید: