به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام»، دکتر حسین آقامیری که مسئولیت درمانگاه ولایت نجف اشرف را به عهده دارد، به زائرانی که در ایام بهار قصد زیارت عتبات عالیات دارند، توصیه می‌کند که برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و عوامل بیماری‌زا ماسک تنفسی همراه بیاورند.
وی می‌گوید: وجود ریزگردها در کشور عراق به ویژه شهرهای نجف و کربلا در برخی روزها، امکان تنفس را برای زائران سخت می کند که پیشنهاد می‌کنیم برای دچار نشدن به بیماری‌های تنفسی از ماسک استفاده کنند و یا حتی الامکان در زمان هایی که با اوج ریزگردها در آسمان روبه‌رو هستیم، از هتل بیرون نروند.
مسئول درمانگاه ولایت مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در نجف اشرف به زائرانی که قصد عزیمت به این کشور را دارند تأکید می‌کند تا با تهیه ماسک‌های تخم مرغی و کتانی از داروخانه‌های سطح شهر خود، حتما از ماسک برای پوشش بینی و دهان استفاده کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن فصل گرما در کشور عراق به زائران عتبات عالیات توصیه می‌کند که از مایعات کافی به ویژه آب و دوغ کم نمک در این سفر معنوی بیشتر استفاده کنند و مراقب باشند که حتما این مایعات در بسته‌های پلمپ شده باشد.
دکتر آقامیری زائران را نسبت به استفاده از غذاهای بیرون از هتل و یا غذاهای سرو شده در رستوران‌های سطح شهر به شدت نهی می کند و به ویژه از بیماران گوارشی می خواهد که تنها از غذاهایی که توسط آشپزخانه مرکزی تهیه و در هتل محل اقامت توزیع می شود استفاده کنند.
وی به زائرانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند مانند بیماران قلبی، تنفسی و خونی توصیه می‌کند که پیش از این سفر معنوی با پزشک مربوطه مشورت کرده و به اندازه یک هفته داروی خود را به همراه بیاورند و از خوردن هر دارویی بدون مشورت پزشک به شدت پرهیز کنند.
مسئول درمانگاه ولایت نجف اشرف همچنین به بیماران کلیوی توصیه می‌کند که دچار کم آبی نشوند، مایعات زیاد مصرف کنند و مرتب به دستشویی بروند؛ بیماران مفاصلی و استخوانی در بالا رفتن از پله و پیاده روی زیاده روی نکنند و بیماران قلبی مراقب باشند دچار هیجان، استرس و بی‌خوابی نشوند.


برگرفته از خبرگزاری حج