به گزارش کرب و بلا، چندی پیش «حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان» در سفری که به عتبات عالیات داشت، از پروژه توسعه حرم مطهر سیدالشهدا (ع) که با نام صحن حضرت زینب (س) در حال ساخت است بازدید و اجرای این طرح را به عنوان یکی از افتخارهای مردم ایران عنوان کرد.

 

استاد انصاریان با اشاره به روایات متعدد در باب اهمیت زیارت امام حسین (ع) و نقش آن در قرب الی الله، طرح توسعه این حرم مطهر را طرحی عظیم و بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: مشارکت در این کار به هر مقدار و به هر شکل به خصوص‌ مشارکت مالی از اعظم عبادات است.

 

وی در همین خصوص به این فرموده عقیله بنی‌هاشم (س) خطاب به برادرزاده بزرگوارشان امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: بعد از عاشورا و هنگام وداع اهل‌بیت (ع)، حضرت زینب (س) با مشاهده بی‌تابی امام سجاد (ع) فرمودند: ای حجت باقی‌ماندگان، این زمین در آینده شهر و‌ محل رفت‌وآمد محبان ما در دنیا می‌شود و تا روز قیامت برای زیارت پدرت به این شهر رو می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام انصاریان این نعمت عظیم و فیض مشارکت در تحول این شهر مقدس را نعمتی دانست که شکر آن واجب است و ابراز امیدواری کرد خداوند شیعیان سراسر دنیا را به ثواب بنا برای اباعبدالله (ع) و نمازهایی که بعد در این بناها خوانده می‌شود، شریک کند.

 

لازم به ذکر است عملیات اجرایی احداث صحن حضرت زینب (س) از اواسط دهه 90 به همت ستاد بازسازی عتبات آغاز شد و هم‌اکنون فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) بیش از 60 درصد پیشرفت داشته است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت ستاد بازسازی عتبات عالیات  و یا با شماره‌گیری کد دستوری #233*(ستاره 233 مربع) در طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مشارکت کنند.