به‌ گزارش کرب و بلا، مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات، اربعین و موکب‌داری را یک ساختار فرهنگی بزرگ در جامعه دانست که علاوه بر خدمات‌رسانی به زائران اربعین، برای خدمات مؤمنانه نیز پای کار است.

 

«حمید افضلی» که در کارگاه آموزشی مدیران مواکب اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر سخن می‌گفت، با اشاره به حضور مؤثر این موکب‌ها در اتفاقات اخیر کشورمان اظهار داشت: این ستاد فعالیت‌هایی در بخش تحصیلی، بسته‌های بهداشت و سلامت، بسته‌های معیشتی، آب‌رسانی به برخی روستا‌ها و مدرسه‌سازی داشته است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین و بالطبع عدم حضور موکب‌ها در کشور عراق و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی، شرایط به گونه‌ای رقم خورد که فعالان این ستاد و موکب‌داران در داخل کشور به مردم خدمات ارائه دهند.

 

مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از آمادگی این ستاد برای حضور شایسته در مراسم اربعین سال آینده خبر داد و تأکید کرد: بر حسب وظیفه ذاتی آمادگی کامل داریم تا با 2500 موکب و با تمام قوا برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی اقدام کنیم که امیدواریم با رفع همه گیری بیماری کرونا و لغو محدودیت سفر به عتبات عالیات، به خواسته قلبی خود برسیم.