به گزارش کرب و بلا، استودیو بازی و سرگرمی ایرانی ـ  اسلامی «مهاد» به‌زودی از نسخه دوم بازی موبایلی «کودکان اربعین» رونمایی خواهد کرد.

 

کودکان اربعین یک مجموعه بازی با موضوع سفر پیاده‌روی اربعین است که کودک را با کاروان «کودکان اربعین» همراه می‌کند و آنها می‌توانند در قالب بازی‌هایی با موکب‌داری، عبور از مرز، زیارت اماکن مقدس کربلا و مجموعه‌ای از اتفاقات‌ و حال و هوای پیاده‌روی اربعین آشنا‌ شوند.

 

به گفته حمید افسری مدیرعامل استودیو مهاد، این بازی مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌های ساده برای کودکان رده سنی 4 تا 9 سال است و به صورت داستانی روایتگر قصه خانواده‌ای است که عازم سفر پیاده‌روی اربعین هستند و بازی‌ها همزمان با آغاز سفر آنها شروع می‌شود. سیر اتفاقاتی که در پیاده‌روی اربعین برای این خانواده ایرانی اتفاق می‌افتد، به صورت مجموعه بازی‌های مینی‌مال طراحی شده و در کنار آنها داستان‌ها هم روایت می‌شود.

 

افسری در تشریح علل طراحی این بازی روی پلتفرم موبایل گفت: در حال حاضر بیشترین استفاده از بازی‌ها روی گوشی‌های اندروید است و نسبت به پلتفرم‌های دیگر مثل PC برتری دارد. به این دلیل پلتفرم موبایل و نسخه اندروید را برای این بازی انتخاب کردیم.

 

وی مهم‌ترین ویژگی این بازی را عینیت بخشیدن به بازی در فضای پیاده‌روی اربعین عنوان و تأکید کرد: این بازی یک حس جذاب خانوادگی از همه اتفاقاتی است که طی این سفر روی می‌دهد.. ضمن اینکه گیم پلی بازی‌ها برای رده سنی 5 تا 8 سال که جذابیت و هیجان و تمرکز لازم داشته باشد، نیز مشابهت دارد.

 

مدیرعامل استودیو مهاد با ابراز امیدواری از انتشار نسخه دوم کودکان اربعین همزمان با ایام اربعین حسینی تصریح کرد: نسخه دوم بازی با تغییراتی نسبت به نسخه اول، همراه با یک مسابقه طراحی شده و احتمال دارد بخش ارسال آثار مثل نقاشی، عکس و دلنوشته‌ها نیز در سرور فعال شود و تلاش می‌کنیم در این نسخه اپلیکشین تعاملی‌تر و سرور پویاتر داشته باشیم.

 

لازم به ذکر است، استودیو بازی و سرگرمی ایرانی ـ اسلامی مهاد از سال 1384 با رویکرد شکل‌دهی شخصیت کودک و آشنایی با مفاهیم ارزشی ایرانی ـ اسلامی اقدام به تولید بازی‌های اثرگذار و قابل عرضه برای این رده سنی نموده است. این تیم در طول 15 سال فعالیت خود تلاش کرده است هر سال در ایام ماه محرم و صفر در قالب نذر فرهنگی محصولاتی را تولید و ارائه کند که «کیه»، «پرده عاشورا» و«از زبان رقیه» برای حوزه کودک و بزرگسال از جمله این محصولات هستند.

 

یادآور می‌شود، بازی موبایل کودکان اربعین طرح جدید این تیم بازی ساز است که با هدف آشنا کردن کودکان با موضوع پیاده‌ روی اربعین و حال و هوای این رویداد جهانی به شکلی جذاب و خاطره انگیز صورت گرفته و نسخه اول این بازی سال گذشته همزمان با ایام اربعین حسینی رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با محصولات مهاد می‌توانید از وب سایت مؤسسه به نشانی www.mehadrasaneh.ir دیدن کنید.