به گزارش کرب و بلا، همزمان با ایام عزاداری شهادت سیدالشهداء (ع) طرح امنیتی ویژه اربعین حسینی توسط لشکر رزمی العباس (تیپ 26 نیروهای بسیج مردمی حشد الشعبی) با هماهنگی نهادها و مقامات رسمی رونمایی شد.

 

این طرح که شامل خدمات امنیتی، مراقبت‌های بهداشتی، مشاوره و دیگر خدمات به زائران اربعین حسینی است برای هفتمین سال پیاپی با حضور هزاران نیروی داوطلب اجرا خواهد شد.

 

بر اساس بیانیه رسمی تیپ العباس، امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوه بیماری کرونا طرح ویژه اربعین با همکاری و هماهنگی مقامات سیاسی و امنیتی و نهادهای مختلف کشوری به شکل ویژه برای محافظت از مرزها و ورودی‌های شهر مقدس کربلای معلی صورت خواهد گرفت.

 

استفاده از پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر امنیت مسیر حضور زائران و کنترل رفت و آمد زائران و وسائل نقلیه از مواردی است که امسال برای نخستین بار در قالب این طرح به کار گرفته شده است.

 

«الزیدی» فرمانده تیپ العباس با اظهار آمادگی کامل این گروه برای کنترل مراسم اربعین و اقدامات پیشگیرانه ابراز امیدواری کرد با پایبندی کامل زائران به دستورالعمل‌های بهداشتی و موارد امنیتی، شاهد برگزاری مراسم باشکوه و زیارتی متفاوت از سال‌های گذشته باشیم.