به گزارش کرب و بلا، مرضیه خسروی بروجنی؛ دبیر اجرایی سوگواره «بر مدار حسین(ع)» گفت: سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی امسال علاوه بر تعزیه‌خوانی نوجوانان، در بخش‌های شعر، داستان کوتاه، طراحی پوستر برای نوجوانان رده سنی 12 تا 16 سال و با مشارکت بنیاد رودکی و شهرداری منطقه چهارده تهران در طول ماه‌های محرم و صفر در فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: نمونه اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) برای این بخش سوگواره انتخاب شده است و نوجوانان می‌توانند در دو بخش فردی و گروهی شرکت کنند. در بخش فردی برای هر نقش شبیه امام حسین(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، ام لیلا، شمر، ابن سعد پنج ویدئوی 10 تا 20 دقیقه‌ای و برای بخش گروهی تعزیه‌خوانی شهادت حضرت علی اکبر(ع) نیز پنج ویدئوی 15 تا 20 دقیقه‌ای با حضور اساتید پیشکسوت و هنرمندان هنر‌های آیینی تهیه و در فرهنگسرای مجازی (Majazi.farhangsara.ir)، صفحه «بر مدار حسین(ع)» در صفحه اینستاگرام (Barmadarehosein) و در آپارات (https://www.aparat.com/Bar.Madar.Hosein) به همراه ویدئوی راهنمای نحوه شرکت در سوگواره بارگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: نوجوانان می‌توانند با ملاحظه ویدئو‌های تعزیه‌خوانی در فضای مجازی، نقش مورد نظر را تمرین و ویدئوی اجرای خود را به دبیرخانه سوگواره در پیام‌رسان واتساپ به شماره 09216545784 ارسال کنند.

 

خسروی بروجنی ادامه داد: همچنین به منظور شرکت در بخش‌های دیگر سوگواره، متقاضیان تا اربعین حسینی همزمان با 17 مهر 99 می‌توانند آثار خود را در تمامی بخش‌ها با موضوع «عاشورا و مسئولیت‌پذیری»، شعر با موضوع «محرم و عاشورا» و طراحی پوستر با موضوع «شهید حاج قاسم سلیمانی و عاشورا» به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

 

وی در مورد نحوه گزینش آثار رسیده به این سوگواره گفت: آثار نوجوانان در محور‌های گوناگون سوگواره با هماهنگی مدیریت آفرینش‌های ادبی و مدیریت هنر‌های نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و براساس نظر هیئت داوران، انتخاب و به برگزیدگان هر محور مسابقه به رتبه اول 15 میلیون ریال، به رتبه دوم 7 میلیون ریال و به رتبه سوم 5 میلیون ریال جوایز نقدی به همراه لوح یادبود اهدا می‌شود.

 

وی ادامه داد: آیین اختتامیه سوگواره «بر مدار حسین(ع)» در آستانه رحلت رسول گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در یکی از فرهنگسرا‌های محوری تهران برگزار و به صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش خواهد شد.

 

یادآور می‌شود، دبیرخانه سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار با شماره تلفن 33355036 آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی شهروندان به منظور شرکت است.