به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، علی حیدری افزود: هر ساله در فصل بهار و موسم تعطیلات نوروزی علاقه‌مندان زیادی عازم سفر معنوی عتبات عالیات و زیارت بارگاه ملکوتی امام سوم شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می شوند که بر این اساس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر طبق روال هر سال تمهیدات ویژه ای برای این ایام تدارک می بیند.
حیدری گفت: افزایش تعداد مراکز درمانی در کربلا، اعزام متخصصین قلب و داخلی، افزایش کادر درمانی و ارسال هفت تُن دارو و تجهیزات، برخی تمهیدات ویژه این مرکز برای خدمات رسانی به زائران نوروزی عتبات عالیات است.
وی توضیح داد: در ایام عادی سال به جز مناسبت های خاص مثل اربعین و دهه نخست محرم اعزام پزشکان متخصص به عتبات امکان پذیر نیست، ولی برای این ایام با تاکید رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تعدادی متخصص برای ارائه خدمات تخصصی به کربلای معلی اعزام می شوند.
معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خصوص افزایش تعداد مراکز درمانی نیز گفت: به جز مراکز درمانی همیشگی دو درمانگاه دیگر نیز در شهر کربلای معلی به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در عراق افزوده می شود تا زائرین ایرانی در هر ضلع حرم های مطهر که حضور دارند با کوتاهترین فاصله زمانی به این مراکز دسترسی پیدا کنند.
حیدری اضافه کرد: به علت این که نوروز یک مناسبت ملی است و تنها تعداد زائرین ایرانی در این ایام افزوده می شود افزایش مراکز درمانی بین راهی در مسیر ورود و خروج زائران ایرانی همانند مراسم مذهبی عاشورا و تاسوعا و اربعین حسینی در بین الحرمین و مسیرهای ورودی و خروجی شهر کربلای معلی نخواهیم داشت.
وی گفت: با توجه به تاکید رییسان سازمان حج و زیارت، جمعیت هلال احمر و مرکز پزشکی حج و زیارت بر ارائه بهترین خدمات به زائرین حرم حسینی علیه السلام امید آن داریم بتوانیم در راستای اهداف تعیین شده به میهمانان سرور و سالار شهیدان خدمات شایسته ای ارائه کنیم. 

 


به نقل ایرنا