به گزارش کرب و بلا، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین با اشاره به جلسه‌ای که با حضور وزیر ارتباطات و به منظور ارتقای زیرساخت‌های فضای مجازی صورت گرفت، اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌های ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی هم‌اکنون در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

«حجت‌الاسلام حمید احمدی» با بیان اینکه برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی نیازمند توسعه زیرساخت‌های لازم است، افزود: یکی از زیرساخت‌های مهم در این رابطه، پهنای باند است که در جلسه با وزیر ارتباطات خواستار افزایش پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش‌های مجازی شدیم.

 

وی با اشاره به تولید نرم‌افزار موکب مجازی اربعین در آینده نزدیک اظهار داشت: در صورتی که امکانات لازم در عراق برای حضور زائران ایرانی فراهم نشود و طرف عراقی نیز پذیرای زائران نباشد، ما باید با تولید و نشر محصولات فرهنگی در بستر فضای مجازی، شور و شعور حسینی را در بین مردم حفظ کنیم و نرم‌افزار موکب مجازی نیز به همین دلیل تهیه شده و به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

احمدی از آمادگی وزارت ارتباطات برای همکاری با کمیته فرهنگی ستاد اربعین خبر داد و افزود: اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته خواهد بود. با این وجود ما سناریوهای مختلف درباره پیاده‌روی اربعین را در نظر گرفته‌ایم که در تمام برنامه‌ریزی‌ها فضای مجازی نقش قابل توجهی دارد.

 

رئیس کمیته فرهنگی اربعین با اشاره به اینکه در صورت عدم برپایی حماسه اربعین برای ایرانیان، کارهای فرهنگی پیچیده‌تر خواهد شد، تصریح کرد: ما آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌ایم و امیدواریم که در ایام اربعین بتوانیم چه در ایران و ‌چه در عراق، فرهنگ و نهضت حسینی و عاشورایی را معرفی کنیم.