به گزارش کرب و بلا، یوسف افضلی این اقدام را عامل مؤثر در اشتغال‌زایی دانست و تأکید کرد برکت کمک‌های داوطلبانه خیران به بازسازی و توسعه عتبات در قالب خرید، از داخل به چرخه اقتصاد کشور تزریق می‌شود.

 

به گفته معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، برآورد میزان مشارکت مردم برای سال گذشته حدود 120 میلیارد تومان بود که حدود 80 درصد این برآورد محقق شد.

 

وی افزود: در سال جاری با توجه به اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها، برنامه‌ریزی برای تسهیل مشارکت هر ایرانی به میزان 5 هزار تومان در پروژه‌های عتبات عالیات است.

 

افضلی با اشاره به اینکه طرح احداث صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در نجف با زیربنای 220 هزار مترمربع رو به پایان است اظهار داشت: حدود 90 درصد نذوراتی که مردم برای عتبات مقدسه می‌دهند در قالب دستمزد مهندسین و کارگران و خرید‌هایی که از ایران می‌شود، به چرخه اقتصاد کشور برگشت داده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پروژه صحن شبستان حضرت زینب (س) حتی در بحث کرونا هیچ وقت تعطیل نشد تصریح کرد: بقیه پروژه‌ها به خاطر رعایت اصول بهداشتی کرونا تعطیل شد، ولی ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا همچنان به دست مهندسین و کارگران ایرانی ادامه دارد.

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: طرح صحن شبستان حضرت زینب (س) با 160 هزار مترمربع زیربنا، حرم فعلی امام حسین (ع) را 14 برابر گسترش می‌دهد و تاکنون سازه پروژه حدود 80 درصد پیشرفت داشته و کل پروژه 30 درصد پیشرفت داشته است.