مؤسسه «الهدی» با همکاری بنیاد بین‌المللی «عاشورا»، ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی بین‌المللی با محوریت معرفی شخصیت سیدالشهدا (ع) و نهضت عاشورا به ده زبان زنده دنیا تولید و منتشر خواهند کرد.

 

به گزارش کرب و بلا، موسسه الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد بین‌المللی عاشورا در یک برنامه کاری مشترک نسبت به تولید و انتشار ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی بین‌المللی با محوریت امام حسین (ع) همکاری خواهند کرد.

 

این کار مشترک به دنبال اعلام آمادگی مؤسسه بین‌المللی الهدی جهت ترجمه و انتشار آثار فرهنگی و تولیدات مکتوب این بنیاد در حوزه ادبیات عاشورایی و معرفی نهضت امام حسین (ع) با رویکرد معرفی تمدن نوین اسلامی و نیز کمک به معرفی اهداف و خدمات این بنیاد به شیعیان و سایر مخاطبان بین‌المللی صورت گرفته است.

 

تهیه و تألیف مقالات تحقیقی، تبلیغی و ترویجی پیرامون معرفی شخیصت والای امام حسین (ع) و معرفی نهضت عاشورا و مؤلفه‌های ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی و آزادگی در این نهضت از منظر آراء و اندیشه‌های دانشمندان و اندیشه‌ورزان مسلمان و غیرمسلمان توسط بنیاد عاشورا و تولید ویژه‌نامه‌های مطبوعاتی بین‌المللی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی، سواحیلی، هوسایی، مالایو، اسپانیولی و ... تا ده زبان زنده دنیا توسط مؤسسه الهدی گام اول این همکاری است.

 

همچنین قرار است با بهره‌مندی از ظرفیت ارتباطی رایزنی‌های فرهنگی در خارج از کشور، نسخه‌های مکتوب چاپ و در ایام دهه اول محرم سال در اختیار گروه‌های مختلف مخاطبان اعم از اساتید دانشگاه و حوزه، عموم مردم، زنان و خانواده، کودک و نوجوان و سایر سطوح مخاطبان بین‌المللی قرار گیرد.