به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اهمیت زیارت خانه خدا و امامان معصوم علیهم‌السلام و نیز نظرسنجی‌هایی که در این زمینه از گروه‌های اعزامی انجام شده است، تحول را مهم‌ترین علت تأکید خود برای اعزام دانشجویان به عمره و عتبات عنوان کرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در ادامه به تبیین برنامه‌های این ستاد در راستای سفر زیارتی عتبات اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور پرداخت و از کم‌توجهی مسؤولان به این بخش ابراز تأسف کرد.
وی با بیان اینکه معتقدم امام حسین علیه‌السلام نه تنها در کربلا مظلوم بود تا الآن هم مظلوم است، از مسؤولان و مدیران سازمان حج و زیارت خواست که به زیارت عتبات دانشگاهیان بیشتر توجه کنند.
حجت‌الاسلام فقیهی در ادامه به رایزنی‌هایی که در این زمینه با سیدابوالحسن رضوی، مدیرعامل شرکت شمسا انجام داده است، اشاره کرد و گفت: در این جلسه دغدغه‌های خود را نسبت به موضوع عتبات دانشگاهیان مطرح و از بالا بودن هزینه‌های این سفر زیارتی گلایه کردم.
وی گفت: در این جلسه توافق شد به شرط طراحی و ساخت چند حسینیه با امکانات مناسب در نجف اشرف و کربلای معلی برای دانشجویان مجرد، هزینه‌های سفر زیارتی عتبات دانشگاهیان کاهش یابد.
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین از بحث امنیت به عنوان عامل مهم در کاهش اعزام دانشجویان به عتبات نام برد و افزود: اکنون که امنیت در نجف اشرف و کربلای معلی به خوبی برقرار شده است، باید برای اعزام تعداد بیشتری از دانشجویان به این این اماکن مقدس تلاش شود.

 


برگرفته از خبرگزاری حج