به گزارش «کرب و بلا» پس از پاک‌سازی شهرهای سوریه و بازگشایی مجدد مرزهای این کشور، اعزام زائران و مشتاقان زیارت حضرت زینب و حضرت رقیه (س) از سر گرفته شد.

بر اساس این گزارش با اعلام ظرفیت جدید اعزام زائران در هفته اول بهمن‌ماه، در این ایام 100 نفر به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مشرف شده‌اند.

هم‌اکنون سفرهای زیارتی به سوریه بر اساس زمان‌بندی از قبل تعیین شده ادامه دارد. رئیس سازمان حج و زیارت پیش‌تر گفته بود که اعزام به سوریه به‌صورت محدود و هوایی ادامه دارد و مشتاقان زیارت می‌توانند به دفاتر مجاز حج و زیارت مراجعه کنند.

کاروان‌های زیارتی در این سفر معنوی، علاوه بر زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، به زیارت دوره وادی‌السلام و باب الصغیر مشرف می‌شوند. همچنین بازدید از مسجد جامع اموی و بازار حمیدیه از دیگر برنامه‌های کاروان‌های زیارتی سوریه است.

در کنار سفرهای زیارتی به سوریه که در حال حاضر تنها از تهران صورت می‌گیرد، بسیاری از افراد از استان‌های مختلف نیز متقاضی برقراری سفر به سوریه از استان خود هستند و سازمان حج و زیارت در حال بررسی این درخواست‌ها است، اما با توجه به اتفاقات اخیر سفر هیئت رسمی سازمان حج و زیارت برای پیگیری اعزام زائران به سوریه و بررسی وضعیت سفرهای زیارتی به این کشور به منظور افزایش سفرها به تعویق افتاده است.

البته نام‌نویسی در شهرهای مختلف بر اساس ظرفیت کاروان‌ها مصورت می‌گیرد اما اعزام‌ها تا اطلاع بعدی فقط از تهران خواهد بود.