به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، وی با بیان اینکه این روکش مضجع مطهر حضرت ابوالفضل (ع) قرار است پیش از ماه مبارک رمضان، پوشش مزار مطهر قمر بنی‌هاشم شود، افزود: سال گذشته تعهد استان مرکزی برای بازسازی عتبات عالیات 5 میلیارد تومان بوده که امسال این استان 6 میلیارد تومن تعهد کرده و قرار شده 5 هکتار زمین اطراف حرمین عسکرین تملیک و ساخته شود.

براساس این گزارش، طرح روکش مضجع مطهر حضرت عباس (ع) در سال‌های گذشته از طرف کشورهای سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان و هندوستان انجام می‌شده و امسال برای اولین‌بار با همت سازمان عتبات عالیات کشور و استان مرکزی در مسجد حجت‌بن‌الحسن واقع در شهرک هجرت انجام شد.
 

11122.jpg

روکش مضجع مطهر شامل اسماء متبرکه چهارده معصوم (ع)، زیارت‌نامه حضرت عباس (ع) و 12 لقب از القاب قمر بنی‌هاشم مزین شده است و در مرکز این طرح نیز شعری از حضرت عباس خطاطی شده است؛ پارچه انتخاب شده برای این طرح مخمل کوبیده به رنگ یشمی در 10 متر مربع است که با سرمه، ملیله، مروارید و منجوق دوخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: با تلاش خیران و هنرمندان این استان تاکنون اقدامات شایسته‌ای در عتبات عالیات در عراق انجام شده که شروع ساخت صحن مطهر حضرت زینب (س) در کربلا و صحن مطهر حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف از جمله این اقدامات است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مردم مومن ایران اسلامی به عنوان طلایه‌داران مذهب تشیع نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات بر عهده دارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه استان مرکزی در همه عرصه‌های ساخت و سازها در عتبات عالیات نقش داشته و این نشان‌دهنده عشق و ارادت مردم این انسان به ائمه اطهار (ع) است، افزود: کارهای هنری و ارزشمند و منتسب به ائمه (ع) درس‌های بزرگی برای افراد دارد و این کارها با پول و مادیات انجام نمی‌شود و نمی‌توان قیمت مادی برای آن محاسبه کرد و الهام بخش برای دیگران است.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروزه یک فرصت طلایی برای ایرانیان شکل گرفته تا در بازسازی بقاع ائمه اطهار (ع) مشارکت کنند و در کارهای خیر و ماندگاری سهیم باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: مردم مومن ایران اسلامی به عنوان طلایه‌داران مذهب مقدس تشیع نقش مهمی در بازسازی عتبات عالیات بر عهده دارند و باید این اماکن مقدس برای زیارت و عاشقان اهل بیت (ع) آماده باشد.

وی از بانوان هنرمند مسجد حجه‌بن‌‌الحسن (ع) کوی هجرت اراک که در دوخت روکش مضجع شریف همت گماردند تشکر کرد و گفت: بانوان در همه صحنه‌ها حضوری پرشور دارند و در جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز بیشتر از دیگران نقش دارند.