به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌و‌بلا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک، رئیس این ستاد گفت: در سال 96 طرح توسعه اولیه حرم مطهر امامین جوادین (ع) انجام گرفت و 2 شبستان زیارتی به حرم مطهر اضافه شد، همچنین بازسازی و طلاکاری کلی ایوان باب المراد و باب القبله و باب القریش نیز در حرم مطهر امامین جوادین (ع) به دست متخصصان انجام گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: در سال 97 طرح‌هایی همانند لاغرسازی ستون‌های حرم مطهر امام حسین (ع) و طرح ترفیع گنبد در کربلای معلی ادامه می‌یابد، همچنین سه ستون در حرم مطهر امام حسین (ع) لاغرسازی شده و در سال 97 نیز ستون چهارم پایان می‌پذیرد؛ کارهای مربوط به گنبد جدید نیز در استان کرمان در حال انجام است و فقط 40 درصد از ساخت گنبد مطهر باقی مانده که در ماه‌های آتی انجام می‌گیرد.

پلارک همچنین به بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از طرح ترفیع گنبد حرم سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: تولیت آستان قدس رضوی بعد از این بازدید تاکید کرد که ستاد بازسازی با توجه به تجربه به دست آمده برای ترفیع گنبد مطهر امام حسین (ع) به کمک مهندسان آستان قدس رضوی بیاید و طرح ترفیع گنبد مطهر امام رضا (ع) نیز انجام گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: امسال نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات برای طرح ترفیع گنبد مطهر امام رضا (ع)، هم در طراحی و هم در اجرا به کمک مهندسان و عوامل فنی آن می‌شتابد، پلارک با اشاره به دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در سامرا و بلد گفت: برخی برنامه‌ها در سامرا اجرایی می‌شود اما در منطقه بلد نیز برنامه‌هایی همانند بازسازی گنبد مطهر انجام می‌گیرد، همچنین طرح توسعه و توجه به بهداشت نیز در حرم مطهر امامزاده محمد (ع) منطقه بلد انجام می‌گیرد و برای این منظور نیز شبستانی ساخته خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، صحن حضرت زینب (س) در کربلا را یکی دیگر از طرح‌های مهم دانست و گفت: مهندسان و عوامل به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و قول داده‌ایم که تا ایام اربعین برخی ساختمان‌ها همانند مضیف و کتابخانه نهایی شود.

پلارک در پایان گفت: برخی دیگر از طرح‌ها همانند ساخته شدن درب‌های حرم مطهر حضرت مسلم، خیمه‌گاه، نیم ضریح حضرت ابوالفضل (ع) و ... نیز مورد توجه است.