به گزارش پایگاه تخصصی امام حسین علیه‌السلام کرب‌وبلا، از استان اردبیل، اسفندیار هوشیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در جمع نمازگزاران اردبیل با گرامیداشت ایام سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، با اعلام این‌که عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام برکات عظیمی برای مردم ما داشته است، گفت: بدون شک عشق و علاقه و خدمت به آل‌الله یکی از بزرگ‌ترین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم است.
 وی تحقق آرمان‌های الهی و ارزش‌های اسلامی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بر شمرد و گفت: مردم ما با تاسی از اهل‌بیت (ع) علیه نظام ستم‌شاهی قیام کردند و در سایه تمسک به قرآن و توسل به اهل‌بیت (ع) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و همراهی مردم، این نظام در اوج عزت و قدرت است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با اشاره به پروژه ساخت صحن حضرت زهرا (س) در جوار بارگاه حضرت علی (ع)، افزود: با فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات، متناسب با شأن والای اهل‌بیت (ع)، کارها و خدمات ارزشمندی برای رفاه حال زائران و مجاوران این حرم‌ها در اماکن مقدس عراق انجام شده است.
اسفندیار هوشیار، تأسیس ستاد بازسازی عتبات عالیات را در راستای ارائه خدمات مناسب به زائران اهل‌بیت (ع) عنوان کرد و با اعلام این‌که این ستاد در مرحله نخست، رسیدگی به امور اولیه و تعمیرات داخلی اعتاب مقدس را در اولویت قرار داده بود، اظهار داشت: ستاد بازسازی در مرحله دوم، تعمیرات کلی و اساسی اعتاب مقدس را انجام داده است و این کارها با کمک مردم ایران و خیران به بهترین نحو انجام شده است.
وی با اعلام این‌که مرحله سوم هم، توسعه حرم‌های مطهر مد نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده که این مرحله هم در حال اجراست، گفت: تعمیرات اساسی اماکن و عتبات مقدس شهرهای کاظمین و سامرا تعمیرات اساسی انجام یافته است.
اسفندیار هوشیار با اعلام این‌که شرایط، برای حضور زائران ایرانی برای زیارت اماکن مقدس شهرهای کاظمین و سامرا مهیاست، از احداث رواق‌های متعدد برای انجام فرائض دینی و استراحت زائران در این اماکن خبر داد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با اعلام این‌که حرم حضرت علی (ع) نسبت به سایر اعتاب مقدس، از فضای کوچکی برخوردار بود، گفت: عملیات احداث صحن حضرت زهرا (س) به عنوان دومین صحن مذهبی بزرگ جهان اسلام توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران در جوار بارگاه ملکوتی امام علی (ع) در شهر نجف آغاز شد.
وی با بیان این‌که احداث این صحن، یک اقدام ماندگار و ارزشمند برای ملت ایران است، خواستار مشارکت بیشتر مردم استان اردبیل برای تکمیل این صحن شد.
اسفندیار هوشیار با اعلام این‌که هزینه ساخت هر متر مربع صحن حضرت زهرا (س) به صورت افتخاری برای خیران 3 میلیون تومان برآورد شده است، از احداث صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی و در سمت خیمه‌گاه برای آسایش زائران خبر داد.