به گزارش کرب‌و‌کربلا به نقل از تابناک، حمید محمدی، رئیس سازمان حج و زیارت کشور در رابطه با کیفیت خدمات‌رسانی به زوار اربعین گفت: موضوعی که وجود دارد این است که در سال‌های اخیر موج علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم افزایش یافته است و آمارهای جدید از حضور بیش از 2 میلیون نفری شهروندان ایرانی در کربلا در موسم اربعین حکایت دارد.
او افزود: این طبیعی است که رسیدگی به چنین حجمی از جمعیت و خدمات‌رسانی به آن‌ها با مشکل رو به رو شود و در حد انتظار پیش نرود، چرا که جمعیت حاضر در این مراسم بسیار زیاد و از سویی نیز زمان و امکانات موجود محدود است.
محمدی ادامه داد: به همین منظور و در راستای خدمات‌رسانی بهتر در وزارت کشور ستادی تحت عنوان ستاد اربعین راه‌اندازی شده است که وظیفه دارد با هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف موضوع خدمات‌رسانی بهتر را دنبال کند.
رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با این حال هنوز مشکلات فراوانی در این مسیر وجود دارد و ما نه تنها این مشکلات را منکر نمی‌شویم، بلکه از میزان خدماتی که داده می‌شود، راضی نیستیم.
او تأکید کرد: مبالغی که از زوار برای اربعین گرفته می‌شود، خصوصا در بخش ویزای عراق بسیار زیاد و غیر قابل قبول است، اما این را هم باید مورد تأکید قرار دهم که همه تلاش‌های تا کنون ما برای کاهش مبلغ ویزا از سوی مقامات عراقی بی‌نتیجه بوده است.
محمدی در ادامه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با کمک سایر نهادهای اجرایی، اربعین امسال با بهترین خدمات ادامه یابد و در سال‌های آینده نیز شرایط از وضعیت فعلی بهتر شود.