به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از ایرنا، راجح صابر عبود الموسوی، سفیر عراق در تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود فردا سه‌شنبه 100 هزار ویزا برای زائران عتبات عالیات در کنسولگری‌های عراق در ایران صادر شود. این سفارتخانه ویزای تمامی افرادی که تا روز دوشنبه در سایت سماح ثبت‌نام کرده‌اند را تا سه‌شنبه صادر خواهد کرد.

سفیر عراق در تهران اضافه کرد: اگر تا کنون تعللی از سوی کنسولگری عراق در اهواز در زمینه صدور ویزا به وجود آمده آن را از همین الان برطرف می‌کنیم و با سرعت بیشتری روادید زائران را صادر خواهیم کرد.

الموسوی اضافه کرد: من موافق حذف روادید میان ایران و عراق در ایام اربعین هستم اما هنوز کشور عراق از نظر زیرساخت‌هایی مانند راه، جاده، هتل و... آمادگی لازم را پیدا نکرده است.

وی در ادامه گفت: همچنین مشکلی که هم‌اینک برای صدور ویزای رایگان عراقی‌های مقیم ایران به وجود آمده را حل خواهیم کرد و به این مساله رسیدگی می‌کنیم تا آن‌ها هم بتوانند در این مراسم معنوی باشکوه شرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ویزای الکترونیکی عراق در ایران به طور حتم تا سال آینده راه‌اندازی می‌شود که این امر باعث سرعت عمل بالای صدور روادید در ایران، خصوصا در ایام اربعین خواهد شد.