به گزارش «پایگاه تخصصی امام حسین علیه السلام»، سیدحمیدرضا برقعی شاعر جوان کشورمان خبر از انتشار کتاب «حدود ساعت 3» داد و گفت: این کتاب مجموعه‌ای از اشعار عاشورایی شاعران معاصر است که توسط انتشارات جمهوری در قالب یک کتاب منتشر شده است.

این شاعر که مسئولیت گزینش اشعار عاشورایی را برای انتشار در قالب کتابی مستقل بر عهده داشته ‌است، ‌درباره شیوه گزینش اشعار گفت: شعرهای این کتاب با این رویکرد انتخاب شده‌اند که اتفاق متفاوتی در اشعار چه از نظر ساختار و فرم و چه از نظر زاویه متفاوت نگاه به عاشورا در آن افتاده باشد.

وی افزود: در مجموع 41 شعر در این کتاب آمده است و می‌توان گفت این کتاب گلچینی است از شعرهایی که در سال‌های اخیر پنجره متفاوتی به عاشورا باز کرده است.

برقعی درباره دلیل نام گذاری کتاب اظهار داشت: این اسم هم از یک ترکیب در یکی از اشعار کتاب وام گرفته است و هم اینکه نقل شده است شهادت حضرت سیدالشهدا حول و حوش ساعت 3 بعد از ظهر بوده است. ضمن اینکه این عنوان هم مدرن است و هم کلاسیک و هم رویکرد اشعار را در این کتاب نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از شعرهای خودتان هم در این کتاب شعری آمده است یا خیر گفت: این کتاب صرفا گردآوری من از اشعار شاعران معاصر است و شعری از خودم در این کتاب نیامده است.

در مقدمه کتاب هم به قلم این شاعر آمده است:

خیلی ساده عرض کنم در این سال ها هر وقت یک شعر عاشورایی چشمم را می‌گرفت در گوشه‌ای از ذهن آن را نگه می‌داشتم تا از زیبایی‌های آن بیشتر لذت ببرم شعرهایی که هر کدام یک اتفاق بودند و هر بار این اشعار را برای دوستان شاعرم می‌خواندم در مورد زیبایی آن اتفاق ها اتفاق نظر داشتند و البته بدیهی است شعرهای ارزشمندی سروده شده که چشم من توفیق تماشای آنها را نداشته است. این مجموعه حاصل همان اتفاق نظرهاست.

 


به نقل از فارس