به گزارش کرب‌و‌بلا مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سال گذشته در مراسم اربعین حسینی 680 موکب برپا شد که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به 900 موکب افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که برای موکب‌داران اربعین حسینی پروانه صادر می‌شود، افزود: یکی از اهداف این طرح سازماندهی و ساماندهی موکب‌داران است که بتوانیم بر فعالیت آنان و نحوه خدمات‌رسانی به زائران نظارت بهتری داشته باشیم.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات همچنین از برنامه‌ریزی برای اعزام سه میلیون زائر در اربعین حسینی سال جاری خبر داد و گفت: برای موکب‌داران در ایام راهپیمایی امسال پروانه صادر می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از کمک 80 میلیارد تومانی مردم خیر طی سال گذشته به منظور کمک به بازسازی صحن و سرای حرمین مقدس و شریف در کربلا معلی خبر داد و ابراز داشت: این رقم در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی بود که سال گذشته جمع‌آوری و به‌ حساب ستاد مرکزی بازسازی عتبات عالیات واریز و در کارهای عمرانی هزینه شده است.

شوشتری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این ستاد افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات کار اجرای 150 پروژه کوچک و بزرگ را در کربلا بر عهده دارد.

وی از تکمیل طرح توسعه حرم امیرالمومنین، علی علیه‌السلام با عنوان شبستان و صحن حضرت زهرا سلام الله علیها تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با اجرای کامل این طرح حرم امیرالمومنین، علی (ع) 20 برابر توسعه پیدا می‌کند.

شوشتری در پایان گفت: هدف همه خادمان در ستاد بازسازی عتبات عالیات طی ایام اربعین ارائه خدمات مطلوب است که در این راستا کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در ستاد مرکزی در تلاش هستند با برنامه‌ریزی بتوانند کمبود‌ها و کاستی‌های سال گذشته را برطرف کنند.