‌به گزارش کرب‌و‌بلا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات که میزبان «فاضل ابودگه» تولیت خیمه‌گاه حسینی بود، گفت: مردم دوستدار اهل‌بیت علیهم‌السلام استان بوشهر که پیش از این نیم‌ضریح خیمه‌گاهی مقام حضرت عباس (ع) را ساخته و در کربلا نصب کرده بودند، ساخت دو نیم‌ضریح مقام امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) را تقبل کرده‌اند.

وی افزود: با پشتیبانی خیرین استان بوشهر و همت هنرمندان قلم‌زن اصفهانی، کار قلم‌زنی قسمت اصلی و تاج دو نیم‌ضریح به پایان رسیده و اکنون آماده طلاکاری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان این‌که تمامی هزینه ساخت این دو نیم‌ضریح را مردم استان بوشهر تقبل کرده‌اند، گفت: دو گروه 6 نفره استادکار و 10 نفر نجار و دو ناظر طرح به همراه تعداد زیادی از داوطلبان مردمی در ساخت ضریح همکاری می‌کنند.

همچنین فاضل ابودگه، تولیت خیمه‌گاه حسینی در این دیدار گفت: پس از اتمام مراحل ساخت و نصب نیم‌ضریح مقام حضرت عباس (ع) با همت مردم بوشهر، سه نیم‌ضریح مقام امام حسین (ع)، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) و حضرت زینب سلام الله علیها با هنرمندی استادکاران ایرانی در شهرهای بوشهر، شیراز و کرمانشاه، در حال ساخت است.

وی با بیان این‌که واقعه عظیم کربلا از خیمه‌گاه حسینی آغاز شد و از این محل مقدس بود که پرچم انقلاب حسینی به اهتزاز درآمد، گفت: تاریخ نهضت خونین امام حسین (ع) را باید در این محل جستجو کرد، چرا که هنوز رازهای بزرگی از این انقلاب در سینه این مکان مقدس و شریف نهفته است.

تولیت خیمه‌گاه حسینی با تجلیل از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در جهت بازسازی و توسعه اماکن مقدس گفت: خیمه‌گاه حسینی در طول شبانه‌روز پذیرای زائران حسینی از ملیت‌های مختلف است و درب‌های این خیمه‌گاه به روی زائران و مجاوران همیشه باز است.

ابودگه با بیان این‌که در خیمه گاه حسینی ادارات مختلفی مشغول خدمت‌رسانی به زائران هستند، افزود: در حال حاضر اداراتی چون پاسخگویی به مسائل شرعی، امنیت و حفاظت، خدمات شامل کفشداری، نظافت، هدایا و نذورات و ... به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.